Lite bilder från senaste tävlingen=)

Alfakrulls

Trådstartare
Här kommer lite bilder från senasta tävlingen när jag var och tävlade på Hönö. De va västkustens KH som annordnade tävlingen, och alla kaniner skötte sig utmärkt, och va super duktiga!! :bow:

Först ut har vi lilla Julia, min hermelin hona som debuterade på banan. HOn gick på 7 fel :p , men vi hade ju inga krav, de va ju bara första tävlingen men hon hoppade faktist igenom banan!! :banana:
P1011087.jpg

Sedan har vi "lilla" Texas, min angoa kille som överraskade mig stort.
Han hoppade på som sjutton hela banan, och fick tyvärr 2 små slarvfel, tror de va pga av pälsen som hängde på magen!!;) Men fy sjutton va han kan hoppa, så himla duktig!!!:bump:
P1011115.jpg

Och sist har vi lilla Adhara, min Dvv tjej som i grunden gick på 0 fel, och i omhoppningen på 1 litet nedslag. Hon snubblade precis innan hindret och fick därför ingen årdning på avstampet, men jag är så otroligt stolt över henne, för denna kaniner kan verkligen Hoppa! hon hoppar allt, min underbara tös!!!:love:
P1011102.jpg

Adharahn.jpg

Senast ändrad:
Sv: Lite bilder från senaste tävlingen=)

Åhnej så söta! :) Har själv en gammal, gammal dvärgkaninshona på 7 år! Hon älskar att hoppa, men jag tävlade aldrig med henne.

Gud vad gulligt! :D Vad roligt att det gick så bra :)

naaaaw vad sööt! *vill åsså ha kanin nu*

en fråga-HUR får man kaninerna att "vilja" hoppa!!!??? å få dom att hoppa hinder/bana?!:D

Jag har själv aldrig haft kaniner eller har inte för den delen heller, fast min kompis hade och jag hoppa med dom en gång det är faktiskt lätt dom hoppade i alla fall självmant, man behövde bara putta på dem lite i början sen sköt dem iväg som ett skott!

Lanejja skrev:
man behövde bara putta på dem lite i början sen sköt dem iväg som ett skott!
f*n vad gulligt det lät!!:love:

ja...det kanske vore en ny grej...
marsvins-hoppning!:idea: :rofl:

har ju ingen kanin, har 1 råtta å 2 bebis marsvin..så man tager det man haver, sägs det!:angel: :rofl:

Vad duktiga dom är! jag tävlade med min förra kanin, men det var länge sen... ca 7 år sedan. och han tyckte det var skit kul att hoppa, vi var till och med iväg på ett par större tävlingar...:) lycka till med dina skuttare!!!

Hejsan!!
Det var ca 3 år sen jag slutade tävla kaninhoppning och jag har inga kaniner alls längre e bara hästarna som gäller.
Ville bara visa en bild på min kanin jag tävlade med han hette ch Kastanj o var en Belgisk Hare, han va bäst på längdhopp bilden är från när han slog det förra svenska rekordet.
Han vann alltid alla längdtävlingar på sin tid, tror han tog 15 cert på ett år och blev champion på tre elit tävlingar.
Han kom även 5:a på sm och blev klubbmästare i Stockholm.

Senast ändrad av en moderator:

Jaså det är du som ägde KASTANJ=) Min syrra har en avkomma efter honom, några generationer bakåt. Själv så älskar jag då min Alice en korsning mellan B.hare och Dvärghare på 1,8 kg, syrran hennes är lite större och mer harig i typen och väger 2,3 kg ca.

Här är lite bilder:

{A110AFB4-DDB7-4CE7-8B99-F9848B562EB6}.jpg

( Hon har INTE röda ögon bara blixten)

Ursäkta trådlånet *tildan* Hej hej föressten;)

jaha vad kul, ja han lever vidare genom sina avkommaor.
Jag älskade verkligen den kaninen han var så speciell, kom till mig från en KAF uppfödare o va totalt livrädd för allt o alla men sen blev han min lilla hund sprang alltid lös när ja va hemma kom när man ropade på han o la huvet i min mitt knä o ville bli klappad.
ha ha ha han var till och me svartsjuk på min pojkvän alltid när han kom så sprang han in i ett hörn av buren o satt o sura sen när ja eller Pontus som han hette kom så stampa han bara.

skulle vilja se en tan tecknad hare nån gång dom måste ju va jätte snygga:love:

:eek: :eek: :eek: :eek:

HUR "kan" en kanin hoppa sååååå långt!!!:eek:
jag är i chocktillstånd asså! fy f*n vad ballt!! hur lyckas man med sånt?? eller som jag tidigare skrev-hur FÅR man en kanin att hoppa hinder över huvudtaget??

näe din lilla kanin är nog den grymmaste jag sett..vilket hinder...vilket jätte skutt! helt fantastiskt!:love:

jo han var helt otrolig:love: han älskade verkligen att hoppa längdhopp, men han var duktig på höjd oxå me sina långa ben han kunde hoppa 80 cm fast rekordet ligger på 95 tror jag o hans son hoppade 98cm men det var hemma.
Dom flesta kaninerna tycker att det är jätte skoj att hoppa och dom mår bra av det eftersom dom får motionera så mkt.

Japp en tan harkorsning äger min syrra avkomma till Snöflingans red dragon "draken" som har kastanj och skåningen i sin stam! Mamma är "sverigehare" en korsning mellan belgisk hare och dvärghare syster till min Alice ovan med större och idealisk, denna dotter då för att återkoma till ämnet blir ca 2,4 kg är ännu bara 5-6 mån, och är oxå en idealisk representant för den nya rasen som små småningom ska bli en idealisk stolt och modig säker, långthoppade hare som även är bra utställningskanin kombinerat! Detta är kaniner som gör glädjeskutt på banan och är lyckliga underbart snälla men smarta kaniner med integritet! Bara öronen kunde vara styvare för rasens skull.

TaliaochAqua013.jpg

TaliaochAqua029.jpg

Men nu talar vi ju inte hoppbilder:angel:

Gud så vacker:love: :love: :love: Vill ha, vill ha o vill ha.
Blir säkerligen en idealisk hoppkanin den blandningen med dvärghare och B hare, tyckte att kastanjs barn blev bättre än han själv på att hoppa eftersom dom blev lättare. Tror det blir perfekt med dvärghare.
Nu är ju jag inte intresserad av hoppning längre, men en kastanj släkting skulle jag vilja ha.
Får ni fram en till sån där tan tecknad är jag jätte intresserad är helt:love: fast jag har inget emot en liten viltröding heller:love:
Du får jätte gärna skicka pm till mig med din mail eller msn så blir jag jätte:)

Texas, så himmla söt!

Alldrig sett en angora hoppa så bra. Min Angora/dvv hoppar iofs jättebra. Men alldrig sett en renrasighoppa så bra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka