pilmen

Trådstartare
Har fastnat lite för Lippos träns, även tyglar. Är dock osäker på kvaliten eftersom det ändå är ett budgetträns.
Ni som har läderprodukter från Lippo, hur är kvaliten? Hållbarhet, mjuka?
Tack :)

Är inte helt nöjd med mitt träns som jag har haft i många år nu. Då är lädret bättre på mitt 300 kronors träns från Hööks. Tycker dock lädret på mina andra produkter ifrån lippo har bättre läderkvalite.

Jag har nyss köpt ett hackamroe från Lippo, hoppas det håller men har ingen åsikt än, känns typ som man förväntar sig för den prislappen.
Hade ett Lippo-träns till ponnyn jag hade förr, det var fint det halvår jag hade det iallafall.

Har visserligen inte något träns från Lippo men hade under flera år en Lipposadel i kalvskinn samt tillhörande stigläder och sadelgjord. Var väldigt nöjd med kvaliteten på både sadel och övrigt. Stiglädrena har jag fortfarande kvar och de är i skick som nya trots användning flera dagar i veckan under många år nu. Har inte alls upplevt Lippo som ett "budgetalternativ" utan tycker det är helt ok kvalitet.

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 433
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka