Lippo Azzario - bu eller bä?

Design05

Trådstartare
Googlade lite snabbt men hittade inte så mycket info. Lippo Azzario, vad tycker ni? Kvalitet, påminner om osv. Vill veta allt :)

Hade en av den gamla modellen som både jag och hästen trivdes med i ett par veckor, men tyvärr gick den inte att justera efter våra behov... (Lite för smal kanal tyvärr!)
Bra sadel till ett vettigt pris och de få begagnade som kommer ut verkar försvinna direkt!

Jag har en Lippo Azzario Alto som jag är jättenöjd med. Jag gillar ordentliga knästöd och den har stora, väl vadderade knästöd. Sitter väldigt bra i den.

Jag har ej någon själv men har sålt ett par st och alla har varit väldigt nöjda med Azzarion. Jag har varit lite sugen på att testa en själv faktiskt så följer gärna tråden :)

Googlade lite snabbt men hittade inte så mycket info. Lippo Azzario, vad tycker ni? Kvalitet, påminner om osv. Vill veta allt :)
Jag har en som jag köpte ny i april och varit mycket nöjd med. Mycket trevligt läder med bra grepp och rejäla stöd som är bra placerade och går att justera (det värsta som finns är ju felplacerade stöd). Upplever också att det är en sadel som verkar ligga rätt bra på många hästar, och det är ju ett plus att den går att värma om.
Tyvärr har unghästen dock muskulat sig såpass mycket att den inte ligger bra längre, lagom kul att behöva sälja efter ett halvår :p.
Det enda jag har att anmärka på är att mina skänklar gärna hamnar för långt bak i den, har dock väldigt långa överben så tror att det hänger ihop.

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 424
Utrustning Hej! Är det någon som vet vilken skillnaden är mellan Lippo azzarios olika varianter? Alto, revive och supreme?
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Nevermind
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp