L

Laban

Ren nyfiken om det är fler en jag som kör linux och i så fall vilken dis och vilken version.

Kör ni den som ren server, workstation eller både och?



Jag kör SuSe 9.2 kör den först och främst till workstation på mit nätverk här hemma men även som FTP/Webserver för att testa lite vad man kan :D
 
Sv: Linux

Vi kör Linux på servern som står här hemma. ftp, där vi lägger släktfoton osv (så alla i släkten kan gå in och titta/lägga in). Far min ska väl snart lägga in en Apache så jag kan ha mina hemsidor där istället för på Telia..
 
Sv: Linux

Har funderat på det ungefär 1000ggr, men då skulle jag vilja dedikera en dator till det. Som det ser ut nu så finns inte mer plats till fler än de två vi redan har i 2 rum + kök och bebis på väg :rofl:
 
Sv: Linux

Jag kör Fedora Core 2 (testreleasen tror jag) hemma, ska installera Ubuntu så fort jag flyttat klart. Jag har lekt lite med Ubuntu på jobbet, och det verkar smidigt för mina hemmabehov.

Har den som ren surfburk dvs inga servrar. Vi lär behöva någonslags gemensam filserver hemma och den kommer säkert att vara Linuxbaserad den med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 213
Senast: mamman
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Fideli
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 449
Senast: tanten
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp