Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nej, det är linkli pellets. Har googlat lite, men står inte mycket. Hittade någon stans att det är linfrö, kalk och kli. Men har inte hittat någon ordentlig innehållsförteckning, och inte heller vad det är för, eller hur man doserar.
Jag ger min tös linklipellets till min tösa Så nog finns det, men det är tydligen inte många som använder sig av det lr som vet om det.
Det är en viss % vetekli, linfrön och kalk i det (Om jag minns rätt), stärker magen tex för sådana som haft kolik lr har problem med det.
Min tjej fick kolik nyårsafton 2006/2007, ja för ett år sedan. Men har aldrig visat symtom till det och jag är super nöjd med denna pellets. Den behöver inte ens blötas för den är liten och inte sväller spec, men jag blandar ut med betfor och rapsolja med så det blir fuktigt iaf.
Jag ger 4dl om dagen till min tjej!
Jag använder också linklipellets. Det är en blandning av lin, vetekli och kalk. Ger ca 2 dl per dag. Det har en dietistisk verkan och är därför bra till konvalecenter, för att motverka kolik. Då ger man naturligtvis en större giva.
Det var så jag började använda det men nu får alla hästarna.de blir väldigt fina i pälsen också.
Vi såg det hos vår foder leverantör.. Och var ju billigt också. Vi ville egentligen köpa linfrökaka och slänga till dom lite, för mage och så, men dom hade inte just det.. så tänkte på det här i stället om det kunde va någon, någon deciliter eller så
Verkar ju toppen. Är precis det jag vill åt, mage och päls
Jag ger linklipellets (från Wiromin) till min häst, som har problem med kolik.
Innehåll per kg: Linfrö 15%, Kalk 10%, Vetekli 75%.
Protein 15%, Energi 9,2 MJ/kg
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.