Liniment...

TheHunted

Trådstartare
När och varför använder ni liniment på hästens ben?

Använder ni det på alla 4 benen eller bara på fram/bak benen?

Det skulle vara intressant att vet hur alla göra...

Sv: Liniment...

Jag använder liniment på alla 4.

På frambenen används det bara på skenan.

På bakbenen används det också på skenan(glömt vad det heter) och på knät.

Jag använder också Liniment på korset och brevid ryggraden.

Jag använder inte liniment alls....

Ordentligt nedvarvning efter arbete. Stretchning och mycket utevisstelse använder jag mig av i stället.

Jag brukar använda liniment på bakbenen, ryggen och lite snett nedanför virveln, för att min pålle blir väldigt stel på dom ställerna och så

När använder ni liniment då? varje dag eller bara efter hårda pass, tex med tränare

jag andvänder liniment efter lektion, ellerr "hårt" ridpass( både ute o på ridvolt/hus). endast på benen, men på alla 4.

TheHunted1 skrev:
När och varför använder ni liniment på hästens ben?

Använder ni det på alla 4 benen eller bara på fram/bak benen?

Det skulle vara intressant att vet hur alla göra...

sätter enbart på liniment om vi kört ett hårt pass,tex hopp/uteritt-ibland även dressyr..sätter oftast på benen och dom största musklerna som arbetat mest/hårdast..
men strechar alltid efetr ridningen..och e noga m upp värmning å avskrittning..så de e sällan ja använder liniment..

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 800
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
476
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022