liniment??

Zaida

Trådstartare
ja ni, nu kommer jag här med ännu en fråga! =)

jo, min pony e stel i en muskel som går från örat ner till bogen och som tur e så hade jag en massör i stallet igår (massören har sin häst i stallet men är väldigt sällan där pga tidsbrist och har hästen därför på halvfoder så d e inte riktigt läge att stjäla alltför mkt av hennes tid) men iallafall min pony hade två knölar på varje sida av halsen på den där muskeln ja skrev om tidigare.

och det hade tydligen med att göra att min pony är kort i steget väldigt stel i fram helt enkelt ska ja ha liniment på frambenen??? eller ngn form av massage liniment? klart ja kan ha liniment bak me för där e hon väl säkert oxå stel....

innan hon e uppvärmd kan hon visa hälta på ena fram.
nå, vad har ni för tips till mig och min lilla pålle (hon e 22 år)???

Sv: liniment??

jag skulle masseta hals och bog för att "få loss" henne om det sitter fast nån stans. antingen utan nåt eller med arnika. sedan efter ridtur och så skulle jag stretcha henne för att se om hon blir bättre då. och sedan naturligtvis rida väldigt mycket lösgörande i typ paddocken osv. lycka till!:)

Sv: liniment??

Boka tid med massören och ge hästen några ordentliga massagebehandlingar. Massören kan ge dig tips på stretchövningar som är bra för din häst. Är hon så stel som du beskriver är det bättre att någon som kan mjukar upp musklerna på hästen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 403
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
M
Hästvård Mitt halvblod har varit dåligt sen i April 09. Ett gäng vänder till kliniker varav den ena konstaterade hovledsinflamation, den andra...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: devere
·
W
Hästvård En häst i stallet där jag jobbar blev skadad i mars(?) tror jag det var. Det första jag såg var ett sår, på insidan av höger fram...
Svar
11
· Visningar
2 194
Senast: wiw31
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama