Liniment, vilket är bäst?

J

Juice

har lite frågor om linimentsorter..

vad finns det för bra?
värmande, eller är det kylande?
vilket är bäst innan träning?
vilket är bäst efter träning?

tack!
juice

Beror på var du ska det på hästen, och vilken effekt du vill ha :smirk:

ok det e klar, formulerar om mig lite..
vad tycker du är bäst och varför?

juice

Jag brukar använda arnika på rygg och muskler
(efter riktigt hårda träningspass eller när jag känner att hon är lite öm i musklerna)
Vill jag ha något starkare använder jag radital linement.

På benen har jag isbalsam på efter normalträning, vid hård träning eller tävling använder jag kylboots i 20min därefter använder jag back on track
före träning använder jag aldrig något sådant.

Ska nog oxå nämnas att jag tränar och tävlar distans, så det är efter dessa pass jag använder ovanstående som eftervård.
Tycker att det funkar mycket bra

Men jag tycker alltid man ska fundera varför man använder olika saker och inte ha det bara för att alla andra har det.

:banana: :banana:

Liknande trådar

Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 343
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka