Liniment på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare LitenC
  • Startdatum Startdatum
L

LitenC

Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, moderator får gärna flytta den om den ligger fel.
Ja som rubriken lyder, kan man använda liniment på föl som har svullnader av olika slag? Eller är det farligt?

Sv: Liniment på föl

Föl är så små och känsliga att man istället bör kontakta veterinär så fort som möjligt när något inte stämmer. Ett föl kan bli väldigt allvarligt sjuk/dålig på mycket kort tid. Så med föl väntar man inte och inte heller experimenterar man själv utan råd från veterinär.
Vissa liniment kan användas föl andra är för starka och kan ställa det så att det blir ännu värre. Så låt en veterinär avgöra från fall till fall.

Sv: Liniment på föl

Veterinär är redan kontaktad. Sa inget om linementgrejen, tänkte bara fråga här om någon visste OM man kan använda det på föl, som på stora hästar. Tack för svaret iaf.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
19
· Visningar
1 568
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Shaggy
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka