linfröpellets

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 196
Sv: linfröpellets

Jag ger ett halvt kg till min dam som väger ca 575 kg. Enligt förpackningen (hippo lincubes) skall man inte ge mer än 50-100 g per 100 kg häst. Vet inte varför dock. Någon som vet?

jag ger mellan0,5-1dl till min häst. första ggn vägde jag och jag tror att de var 1dl var 100gr.. men när jag började pang på den så blev det stora ben så jag fick gå ner till halv dl.. som om jag kmr ihåg rätt så var det 50gr

Jag ger 3/4 kg men ska öka till 1 kg. Jag köper direkt från tillverkaren och använder det som ett proteinfodermedel i första hand.

Sara

[...] Vet inte varför dock. Någon som vet?

Käkar linfrö själv och på paktetet står det att man inte ska äta mer än en msk ungefär, vet inte om det får motsatt effekt om man äter för mycket? Det borde ju vara samma sak för hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 572
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 165
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 038
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka