Linfröpellets

K

Kicki_J

Ska linfrö pellets blötläggas eller kan man ge det "som det är"? Om det ska blötläggas-är det kokande vatten som gäller då eller? Min foderhandlare sade att det ska väl gå att ge direkt, men det där lilla "väl" gjorde mig fundersam så jag litar mer på er bukefalister än honom som ej har några djur!!

Tack på förhand!/Kicki

Sv: Linfröpellets

Linfröpellets/linfrökaka är färdigbehandlat och behöver inte kokas utan kan ges som det är.
Jag ger det som det är.

Tack för svar! Hittade en till tråd om detta med mera info!

Har för mig att man inte MÅSTE blöta upp det men jag blöter gärna all pellets och linfröpellets är inget undantag...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama