Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska men ge linfröpellets torrt eller uppblött? Det är väl slemmet man vill åt och "frigörs" det om man ger pettetsen torra? Jag har hört både och, men vad säger ni?
jag röstar nog på att ge det uppblött... precis som du säger så är det ju det snälla slemmet man vill åt.... kolla med nån foderrådgivare... står det inte på förpackningen??
Om det är Hippo LinCubes du menar, kan man ge det både torrt och blött.
Pelleterna är små och smuliga så det borde vara mindre risk för foderstrupsförstoppning än med "normala" pelletar.
Just denna sorten behöver inte stöpas.
Jag vet faktiskt inte vad det är för märke på pelletsen... det är en brun papperssäck med en liiiten ettikett på där det istort sett bara står linfröpellets på. Själva pelletsen är mörkbruna och stora. Bra mycket större än tex krafftpellets.
Det står inte på säcken ifall man ska blöta upp dem eller inte... det kan inte vara så att de är förbehandlade på något sätt och att slemmet "frigörs" i magsäcken?
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.