linfröolja

S

sanna_panna

Varför ger man linfröolja till hästarna?
Det är många som har det i fodret i stallet, det är därför jag undrar :rofl:
Tack på förhand!

Sv: linfröolja

Jag har det för att få upp energin i maten, sen får dom i sig extra E-vitaminer. Bra för pälsen.

Vi ger det för att vi "behöver" energitillskott i foderstaten och tycker linfröoljan håller hög kvalité. Dessutom tycker vi att de blir finare i pälsen än av de andra oljor vi provat (sistnämnda kan vara inbillning).

Jag tror att detta kan vara bra för min häst, han har blivit lite seg och så nu och det har börjat klia i svansen på honom.;)

Du ska absolut prova! Mitt kallblodstravarsto hade hemsk klåda vår och höst tidigare, men det försvann när jag gett linfröolja under några månader. Hon (och de andra två) får 1/2 dl per häst och dag.

Immer

Jag ger det för lederna till mina gamlingar. Massor av Omega 3 i. Dessutom bidrar det till en god tarmkultur.

Du ska absolut prova! Mitt kallblodstravarsto hade hemsk klåda vår och höst tidigare, men det försvann när jag gett linfröolja under några månader. Hon (och de andra två) får 1/2 dl per häst och dag.

Immer

Var kan man hitta linfröloja?

Köper mitt på City Gross om du har något sådant i närheten. Annars tror jag man kan skicka efter från något som heter Gunnarshög (tror jag). Sök på www.gunnarshög.se och kolla. De lär ha tiolitersdunkar riktigt billigt. Tror man fick ringa och beställa för det finns inte upptaget i den storleken på nätet.

Försökte själv men upptäckte att man söker på gunnarshoggard.se i stället.

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: ako
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 125
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka