linfröolja till katt???

Trådstartare
Har en kisse som hellre spyr upp sina hårbollar än skiter ut de :D funderade på nu när jag har linfröolja hemma (till hästen :)) om man kan ge till kissen å se om hårbollarna kommer ut den vanliga vägen.
Men vet inte ifall det är bra för missar att äta olja :confused:

Sv: linfröolja till katt???

Men katter ska väl kräkas upp sina hårbollar? Därför man ger dem kattgräs om de inte kan äta gräs ute.

många katter bajsar ut håret. kattgräs ger man dom som inte bajsar ut det utan som en hjälp på traven att få ut bollarna (har jag fattat det som)

Du kan blanda rapsolja i maten... så kommer hårbollarna ut den rätta vägen!

Jag ser alltid till att ha en Ampellilja hemma.. Ena katten tuggar på alla andra blommor om det inte finns någon Ampel hemma.. Den hjälper henne att "må bra i magen". Hon kräks aldrig! Allt kommer alltid ut "den rätta vägen" så att säga..

Annars är ju rapsolja bra för pälsen! =)

Linfröolja som sådan kan inte gärna vara farlig. Den ges ofta till katter / ingår i vissa foder, bla för E-vitaminets skull.

Men om metoden är den optimala vill jag inte uttala mig om.

Jag vet iaf, att tar det stopp, så bör man inte ge dem matolja - ineffektivt, utan paraffin-olja. Mycket effektivt.

Kattmalt innehåller fö mycket paraffinolja.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
946
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
827
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 375
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar