linfrökaka

via

Trådstartare
Hur mycket kan man ge av linfrökaka? Misstänker att mina gamla foderböcker behöver uppdateras snart...

Sv: linfrökaka

Min D-ponny får 1 dl/dag nu och 2 dl/dag på vintern.

Jag vågar inte säga helt hundra procent men har för mig att maxgivan är någonstans runt 2-3 dl/dag. Har tyvärr inte säcken kvar utan har hällt över det i tunna.

Hittade hemsidan...0,5 - 1hg/100 kg häst så det var betydligt mer än jag trodde. Det står också att man inte behöver ngn längre tillvänjningstid på det men att en för hög giva kan ge diarré.

Det finns också förteckning på olika värden på linfrökakan som de producerar. Vill du ha namnet på företaget så PM:a.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 549
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka