T

Tiggertjejen

Pratade med vet idag ja tom besökte honom. Åringen är lös i magen och fick proexdin (stavas :confused:). Han skulle även ha linfröhalm, men jag hittar ingen information om det? Men vanligt linfrö hittar jag men vet vill att han skulle ha det i balar så han hade hela natten att knappra på. Någon som vet något om linfröhalm?

(Vill inte ha tips på vad ni tror/tycker är bättre att andvända utan jag har fått en kur till min häst som jag tänker fullfölja)

Jag vet var jag kan köpa linfröhalm men vill ju endå veta lite om det.

Sen till nästa fråga, efter han har gått på proexdin i 6 dagar så ska han ha tex. kraffts mag och tarm ????, men det kvittade vilken av de preparaten jag tog. Här vill jag ha förslag på vilka olika det finns som är som kraffts?

Tacksam för hjälp :smirk:

Sv: Linfrö?

Kan tyvärr inte hjälpa dig i frågan om halmen, men tänkte tipsa om något annat. Jag har kokat och kokat dessa linfrön i all evighet känns det som ;) , men gissa om jag blev överlycklig när jag hittade linfröklipellets!! Bara att blöta lite och ge direkt.

kanske kan det hjälpa men det är som så att han ska tugga hela natten.

Tack för tipset.

var kan man få tag på det?
Skadar ju egentligen inte att testa.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hästvård Nu kära bukefalister, nu vill jag att ni berättar om ni hört eller varit med om något liknande.. Jag skulle idag rida mitt 18åriga...
Svar
17
· Visningar
2 288
Senast: Kellie
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: qnockout07
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
10
· Visningar
1 873
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama