Lines hot or not-lista

Sv: Lines hot or not-lista

Ser nästan inte bättre ut. Förutom att Dalarna INTE räknas till Norrland då... och förutom att vissa som råkar älska kallbloden tycker att du har fel :angel:

Själv åkte jag ut till Romme i går för att se ett lopp, och jag kan ju sammanfatta kvällen med att jag inte tittade på sådana där spinkhästar utan hovskägg i alla fall :D Näää härliga kallblodslopp är grejen!!!

Fast jag är lite såld på att köra varmbloden, det är ju kul när det går fort och man fortfarande kan kontrollera farten...

Jamen sjääääääälvklart!

Fast jag gillar Norrland så inte skulle det göra mig något om vi räknades dit. Men rätt ska ju vara rätt!!! :rofl:

Veckans lista;

HOT;

1.Dynamit Derbyt
Vilket race,vilka hästar! Jag menar Lie Ditecor som blev tre vinner ju nio av tio normala derbyn. Nu fick hon ge sig för två fantomer.P dÀ redan nästa år för Wellino?

2. DynamitLudde
Han ïfrågasätter varför STC ska sponsra ridsporten med miljoner. Vi får ju verkligen INGENTING tillbaka. Inte ens respekt.

3. DýnamitMaharaja
Kommentar överflödig.

4.Västerbo Paradise och C.C.
Våra mest obesegrade hästar. Vem är egentligen bäst?

5. Turbo Sund
Snygg avelsdebut när första startande avkomman vinner på 1.17,6 som tvååring .

NOT;

1.Eric Edfors
För i helvete, läste ni hans ledare i Expressen i söndags?

2.Unibet
Så länge dom inte tänker bidrag ekonomiskt till sporten,utan fortsätter parasitera,kommer dom ha en topplacering.

3.Uppfödarna
Det måste vara iskallt att föda upp travhästar idag :crazy:.

4. Fransmännens barfotaforbud
Kan någon förklara för mig hur grodätarna tänker här?

5. Premietiderna
Varför ska inte premie delas ut om hästen går för fort. Kan någon förklara hur STC tänker här?

Nä... tar bort det jag tänkte skriva, såg inte aqtt det var fler sidor... Borde nog gå och sova nu.

Veckans lista;

HOT;

2. DynamitLudde
Han ïfrågasätter varför STC ska sponsra ridsporten med miljoner. Vi får ju verkligen INGENTING tillbaka. Inte ens respekt.

:bow:

NOT;

5. Premietiderna
Varför ska inte premie delas ut om hästen går för fort. Kan någon förklara hur STC tänker här?

Kanske att tvååringarna inte ska pressas fram utan att få gå på banan under tävlingsmässiga former för det är ju trots allt kanske första gången för många av dem som de jobbar med andra hästar.. För övrigt tycker jag inte att det är så mycket att tjabba om, ett välbetalt snabbjobb och som kusk ska man väl kunna klockan?

Tiotiotiotio

Senast ändrad:

Veckans lista;

HOT;

5. Premietiderna

Kolla då info om Backa Tessa, gick premie i onsdags på 58 o nånting, så länge jag kan minnas ligger tiden mellan 2.00-2.10 :confused::confused:

De har sänkt till 1.55, om jag förstått det rätt.

Nä, det är sant, absolut. Kan det inte vara så då att även de hästägare som har unghästar som är lite senare än andra (för vi kan ju konstatera att det mesta av satsningar handlar om satsningar på hästägare som har sina hästar hos proffs och inte oss vanliga amatörer) ska få igen lite pengar för hästen även som tvååring, det är ju långt ifrån alla tvååringar som kommer till start... Men visst, det argumentet biter ju inte riktigt på varför de som går för fort inte får några pengar, mer än att de kuskarna borde lära sig klockan kanske:devil:

Tja, felar man får man inga pengar, that´s it... Klarar hästen inte kvalgränsen får den för övrigt göra om det också, oavsett vems fel det är...;)

En poäng med att inte dela ut premie till de som går för fort är väl att fältet då "håller ihop" så att säga. Ingen blir direkt frånsprungen och det är ju bra med så unga hästar, framför allt för psyket. Sedan är det ju upp till tränarna om de sedan vill starta tvååringar som bara kan gå 1.28 i lopp och blir utklassade av de som springer 18-20. :grin:

Håller helt med, och som sagt, varför tjabba om det? Varför inte bara gå ut och köra ett snabbjobb och håva in lite pengar (förutsätter givetvis att man kan klockan:angel:)....

Det kan jag skriva under på!
Ibland så älskar jag Ludde!:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka