Linement (Aloe Heat Lotion) och gravid

Kalaspinglan

Trådstartare
Har så vansinnigt ont i kappmuskeln och skulle behöva en rejäl omgång massage. Men sambon jobbar inatt och det enda jag har hemma som kan hjälpa är en varm dusch och/eller linement.

MEN jag har för mig att man ska undvika linement när man är gravid?!
Eller är det okej att använda det, vid enstaka tillfällen?

Hmmm...
 
Senast ändrad:
Sv: Linement (Aloe Heat Lotion) och gravid

Undrar det jag med.
Jag använder just detta liniment på både mig och hästarna, det är det enda som hjälper min rygg när den börjar jäklas.

Har ej använt den på min rygg sedan jag blev gravid utan stått ut med smärtan, dock masserar sambon mina fötter med den vid behov.
 
Sv: Linement (Aloe Heat Lotion) och gravid

Undrar det jag med.
Jag använder just detta liniment på både mig och hästarna, det är det enda som hjälper min rygg när den börjar jäklas.

Har ej använt den på min rygg sedan jag blev gravid utan stått ut med smärtan, dock masserar sambon mina fötter med den vid behov.

Fick just tag på min vän som är barnmorska: Hon påstår att det är okej att använda vid enstaka tillfällen. "Du behöver ju inte ha det fem gånger om dagen, sju dagar i veckan"...
 
Sv: Linement (Aloe Heat Lotion) och gravid

Läs på flaskan?

Jag har linimentplåster hemma, och där står det att man inte ska använda de när man är gravid.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp