Lindra nässelutslag?

MiniLi

Trådstartare
Alice (4,5 månaders RR valp) har nog varit i kontakt med något olämpligt. Hon har typ nässelutslag över nästan hela kroppen! Ser ut ungefär som myggbett, ganska stora svullnader. Några av svullnaderna har små sår också, men inte alla.
Hon kliar sig väldigt mycket, främst när hon har lite tråkigt.

Imorgon eftermiddag ska vi till veterinären men jag tänkte om det kanske finns något jag kan lindra med sålänge?

Tacksamt för svar!

Sv: Lindra nässelutslag?

Alsolsprit, gör rent och dämpar klåda.

Även cortisonkräm, påstrykes tunt, plus tratt, annars blir det uppätet. Inte omöjligt att du får kortison i tablettform, då det är svårt att styka på en hel hund.

Liknande trådar

Hästvård Någon som haft liknande? Veterinär har varit ute, han fick en kortison kur som hjälpte men så fort vi slutade med kortison en kom det...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Cornelia
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 948
Senast: Seabaz
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 266
Senast: Lindsen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 419
Senast: pews1972
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka