Lindra brunst

FT_ryttare

Trådstartare
Från en dag till en annan har min lånehäst bytt personlighet i ridningen.
Från att ha varit bra på dressyrbiten med en del protester så far hon omkring som en tok o bromsar upp studsar o har sej. mest i trav.
hoppningen funkar likadant som innan.

hon ska snart in i brunst så nu är frågan om de kan vara att hon är öm i äggledare/stockar o sånt som gör att hon tycker de e obekvämt o sitta ihop ordentligt med tryck i traven.

hon är torr o fin i benen o ingen hälta , hittar inga ömma punkter nånstans.

kan de vara brunsten? och vad gör jag för o lindra de?
 
Sv: Lindra brunst

Om hon får öm rygg skulle jag istället rekommendera Tempremental från Equmin, eller Hilton Regulate från Hippok9.
Enbart munkpeppar biter inte på den typen av problem, du riskerar bara att bli besviken. Detta är ett generalfel man ofta gör, har gjort samma sak själv en gång i tiden. Munkpeppar funkade inte, däremot dessa örtblandningar som även innehåller munkpeppar fick önskad effekt.

Ja mitt sto kan bli väldigt öm ett par dagar vid brunst, har inte märkt av detta sen hon fick örterna. Jag valde den flytande från Equmin pga att madame är kräsen, annars tycker jag nog att bägge är lika bra.
 
Sv: Lindra brunst

ger det till min häst och igentligen ska man ju ge det runt 1-2 veckor innan för att få full effekt. Har ett sto som är väldigt olika i sin brunst och man vet inte risktgt när dte kommer. men henne ger jag munkpeppar och ser att hon lungnar ned sig en aning ändå.
 
Sv: Lindra brunst

har beställt hilton regulate till min hingstiga valack, nån som vet om man ska ge det hela tiden eller bara ett kort tag nu o sen att effekten håller i sig?

trådskaparen: jag har oxå fått tips om att ge munkpeppar till brunstiga ston. hippok9 har det, fick tips att ge regulate till min valack (som blir väldigt jobbig när mitt sto brunstar).
 
Sv: Lindra brunst

Effekten kan hålla sig upp till ett par veckor efter att du slutat ge, inte mer. Man brukar få ge hela sommaren för bästa resultat, så pilska herrar hanteras på samma sätt som pilska damer.;)
 

Liknande trådar

Träning Visste inte riktigt under vilken kategori jag skulle lägga detta inlägg men vi gör ett försök här... eftersom det är vid ridning det är...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Jag ska försöka sammanfatta denna historia kort. Den 16 februari 2008 bytte jag mitt 4-åriga d-ponny sto mot en 5-årig...
2
Svar
21
· Visningar
2 919
Senast: jenny82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp