• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 152
T

Tican

vad använder ni för lindor när ni rider, och vilka underlägg? :)

Sv: Lindor

Jag rider ytterst sällan med lindor men gör jag väl det så föredrar jag stretchlindor och så paddar under då givetvis. Paddarna jag har är några slags ribbade men jag vet inte vad det är för märke på dem, köpte dessa på Scandinavium för ett OK pris. Men ska man linda så tycker jag att stretchlindor och då givetvis med paddar under, funkar bäst för att uppnå någon sorts funktion överhuvudtaget med att linda. För då ger det ju stöd.

Vet många som lindar med fleecelindor utan paddar men förstår inte vitsen med det? :confused:

Jag varierar ganska mycket. Rider ganska ofta med lindor bak då hon har dålig cirkulation och den kommerigång bättre med lindat. Jag använder pad både när jag rider med fleece och stretch. Jag jag använder stretch har jag oftast neoprenpaddar och med fleece har jag nått filtliknande.

nu använder jag inte lindor så ofta längre, men när jag gör så har jag Mias underlägg i teddy. Lindorna är av varierande mräke och kvalité, använder allt från börjes till Eskadron. Skillnaden är knappt märkbar.

Hon är svullen i bena och ägaren säger att det är bara för att hon är gammal och har dålig blodcirkulation. Svullnaden går ner med lindor när man rider.

Så gott som alltid fleecelindor och eskadron-paddar under dem. blir bäst o så e det snyggast, helt klart.

jag använder oftast Mias eller Equiline fleecelindor, utan paddar!

Vanliga elastiska med kardborre (jobbigt att knyta och svårt att få det snyggt... :angel: ) och paddar i något filtaktigt material från Börjes.

De paddarna är jättebra, men börjar bli lite väl sunkiga så jag har köpt ett par tunna, quiltade från Mias. Har dock inte provat dem än, men de känns kanske lite väl tunna... :crazy:

jag varierar väldigt mycket men jag har alltid paddar under varesig jag lindar med elastiska, akryl eller fleece.. Mina favoriter är mias underlägg men har andra både tjockare och tunnare.. Jag lindar alltid runt om i dressyre och iblan bak när jag hoppar när jag rider ut brukar jag variera mig..

de få gånger jag rider med lindor blir det fleecelindor

Paddar:
Eskadrons "ribbade" ridpaddar
Börjes vita bomullspaddar
Mia's ridpaddar med teddyinsida

Lindor:
Equilines kraftiga ridlindor (de är halvelastiska)
Eskadron (oxå halvelastiska, kraftigare)
eller lite tunnare fleecelindor: Mia's, Börjes, King's

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
939
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon må vara rutinerad inom ridsporten, men det blev en första världscupseger för Linda Heed i ett fullsatt Scandinavium under Gothenburg...
Svar
0
· Visningar
51
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka