Lindor vs. benskydd

Det beror ju lite på om och hur hästen stryker sig. Min häst stryker sig lite bak i perioder , då brukar jag slänga på ett par låga strykkappor. Ska jag träna lite hårdare brukar jag försöka linda bak också, för värmens skull. Fram lindar jag nästan alltid (eftersom han har haft lite skadeproblem där). Skydden på bilden räknar jag mer eller mindre som likvärdigt lindor (om skydden passar bra), använder skydden både fram och bak beroende på behov.

Okej tack :)

Gör nog så att jag lindar runtom på träning och skydden på bilden fram och kotskydd bak när jag rider ut.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar