lindor under fälttävlan (terrängen)

S

straaawberry

vad tycker ni om detta? läste precis TR och där stod det att man fick ha lindor i terrängen, men trodde man itne fick det? såhär stod det:

damasker, boots och lindor är tillåtna under uthållighets-och hoppningsprovet.

Sv: lindor under fälttävlan (terrängen)

Jag har sett folk rida med lindor. Skulle aldrig göra det själv. (Har också sett en linda gå upp i terrängen. Nu gick det bra men kunde lika gärna gått käpprätt åt fanders.)

Nej jag skulle inte rida med lindor... Visst man kan tejpa mkt runt dem men nej ,det känns inte bra säkerhetsmässigt.

Jag lär bli tvungen att rida med lindor på nästa tävling. Bara bak dock. Har ej fått nya skydd från N.E.W (jag bad om bakskyddm de skickade framskydd. har fyra framskydd nu o ingabakskydd...suck)
Men kommer tejpa som attan. Känns inte bra. Men vad gör man.
Just nu är jag inte så glad på engelsmännen...

Det finns speciella hårdare paddar i neopren-aktigt material som var ganska vanliga att använda tillsammans med självhäftande lindor(co-flex?), såna som ofta används vid skada etc. Men nu har ju skydden som finns blivit så mkt bättre, att dessa är att föredra:) Har en hel säck hemma av dessa underlägg som jag har fått av en fälttävlans ryttare som höll på på hög nivå för ett par år sedan...

Jag skulle nog inte rida med lindor i terrängen. Jag rider med vanliga JW- skydd och har boots fram. Funkar perfekt.
Skulle kunna tänka mig lindor under träning, Med massa tejp.
Men vrf ha lindor när man kan ha skydd..? ;)

Det finns speciella hårdare paddar i neopren-aktigt material som var ganska vanliga att använda tillsammans med självhäftande lindor(co-flex?), såna som ofta används vid skada etc. Men nu har ju skydden som finns blivit så mkt bättre, att dessa är att föredra:) Har en hel säck hemma av dessa underlägg som jag har fått av en fälttävlans ryttare som höll på på hög nivå för ett par år sedan...

Vad du tänker på är nog Porter´s, som man lindar med Co-flex/Vetrap eller Saratoga lindor.

Funkar jättebra om man vet hur man lindar korrekt. Jag vet 3*-iga hästar som går med detta, samt galoppörer, utan problem.
Det är dock inget jag skulle rekommendera för en vanlig fritidsryttare.

jag tycker att lindor skyddar bättre :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 798
Senast: starcraft
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 647
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 200
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar