Lindor + Transportskydd ?

N

Nuttis

Japp, nu ska lillkillen hem. Började fundera över hur jag ska göra med skydd i transporten. Han är väldigt stökig, steppar runt i början av turen men lugnar sedan ner sig.
Vad tror ni om att linda benen först och sedan på med transportskydden ?

/Nuttis

Sv: Lindor + Transportskydd ?

Blir det inte för tjockt/sitter för tight att ha både lindor och transportskydd?

Jo, det var det jag tänkte på, att det kanske blir för varmt och kligit. det var ju därför jag frågade ? :p
Ska nog ändå bara ta vanliga transportskydden tror jag. han brukar lugna ner sig efter en liten stund.

/Nuttis

Jag hade tänkt ha lindor under transportskydden i helgen, för att jag skulle iväg och träna och skulle ha lindor. Skulle ha transportskydden över, som skydd för smuts och att de inte ska gå upp.

När min medryttarpålle ska iväg på dressyrträning lindar vi benen innan vi åker.
Det går jättebra att ha transportskydden över lindorna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 660
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 845
Senast: Tiffany
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka