Lindor=stöd?

Centaur

Trådstartare
Kan lindor ge stöd? Finns det några nya forskningsresultat?

Är ute efter vetenskapliga studier, inte vad någon tror. :)

Om det inte kommit någon pinfärsk forskning så har ju äldre studier bevisat att det inte finns minsta stöd från lindor om man avser stödja leder och senor osv. Det är helt omöjligt att hindra "genomtrampet" (fetlock extension) i kotan som blir. Däremot skyddar de mot påslag av olika sort.

Samma sak gäller för övrigt 99.9% av alla skydd. Ska man lyckats påverka genomtrampet måste man sätta dem/linda så jävla hårt att man kommer få senproblem av det.

Det enda jag sett studie som lyckats bevisa att det hjälper är specialdesignade skydd av medicinsk sort. Alltså inte t ex prof choice-boots, utan här snackar vi medicinska med skruvar och grejer för att verkligen "låsa" benet. På konvalescenter.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 086
Hundträning Jag känner att jag behöver uppdatera min brassestol till något mer bekvämt och praktiskt. 😄 Vad har ni för några? Jag har tittat på s.k...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Pilot
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 004
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka