Lindor=stöd?

Centaur

Trådstartare
Kan lindor ge stöd? Finns det några nya forskningsresultat?

Är ute efter vetenskapliga studier, inte vad någon tror. :)

Om det inte kommit någon pinfärsk forskning så har ju äldre studier bevisat att det inte finns minsta stöd från lindor om man avser stödja leder och senor osv. Det är helt omöjligt att hindra "genomtrampet" (fetlock extension) i kotan som blir. Däremot skyddar de mot påslag av olika sort.

Samma sak gäller för övrigt 99.9% av alla skydd. Ska man lyckats påverka genomtrampet måste man sätta dem/linda så jävla hårt att man kommer få senproblem av det.

Det enda jag sett studie som lyckats bevisa att det hjälper är specialdesignade skydd av medicinsk sort. Alltså inte t ex prof choice-boots, utan här snackar vi medicinska med skruvar och grejer för att verkligen "låsa" benet. På konvalescenter.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 811
Senast: QueenLilith
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Snubbelfot
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 660
Senast: EZMK
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
828
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama