lindor på tävling (Globen)

A

akktern

jag kollade på tv för en stund sen på kûren från Globen, då var det en ryttare som red sin häst (en svart hingst) med vita lindor på benen, men de får man väl inte? Alltså inne på banan. Eller är det nån regeländring? (jag är hoppryttare :p )
Ingen annan hade lindor eller skydd... eller hade nån fått dispens?

Sv: lindor på tävling (Globen)

Man får inte ha lindor eller andra skydd på benen i dressyr. Men dem hade kanske fått dispens, vet inte om man kan få det.

aha! det förklarar saken :) hade ja missat :) tack!

haha okej det visste jga inte, tack för förklaringen :bow: :D

Det visste jag inte heller. Då har man lärt sig något nytt

Helt rätt, han var förryttare som skulle rida sitt program under speakerns förklaring vad dressyren går ut på. Alla i publiken är inte insatta. Därför kunde han rida med lindor på.

Tycker det var jättebra med någon som red programmet innan och Lette förklarade till :)
Blir roligare för dom inte så insatta och sporte blir lite mera publikvänlig

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: Digbil
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 312
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?