Lindbäck anmäls för otillåten hästhantering – missar EM i fälttävlan

Fast är det verkligen nåt man är intresserad av om tränaren betett sig så illa mot ens häst att man ens överväger att anmäla??

Men jag skulle aldrig vilja att tränaren rider min häst igen så att inte vara välkommen på träningarna som den tränaren har skulle inte vara problem. Det finns ju många tränare, då hade jag valt någon annan.
Man kan ju vara nöjd med sina träningar även om man inte vill att tränaren rider hästen igen. Det är väl inte konstigt att det är en sak man kan behöva smälta och fundera över innan man anmäler? Personen har ju anmält, men om det nu dröjde innan anmälan gjordes så tycker inte jag att det ska hållas mot personen.
 
Ja man lär ju inte vara välkommen på fler träningar direkt plus att man kommer utsättas för diverse skitsnack så tycker det är rimligt att lite betänketid kan krävas😊

Fast är det verkligen nåt man är intresserad av om tränaren betett sig så illa mot ens häst att man ens överväger att anmäla??

Men jag skulle aldrig vilja att tränaren rider min häst igen så att inte vara välkommen på träningarna som den tränaren har skulle inte vara problem. Det finns ju många tränare, då hade jag valt någon annan.
Spinner vidare; fälttävlansvärlden är väl så liten att man kanske är rädd att inte få vara med alls, så att säga? Dvs även för andra tränare.
Men nu spekulerar jag.
 
Spinner vidare; fälttävlansvärlden är väl så liten att man kanske är rädd att inte få vara med alls, så att säga? Dvs även för andra tränare.
Men nu spekulerar jag.
Det är inte min uppfattning, de tränare jag har kontakt med skulle inte resonera så iaf.
 
Det är inte min uppfattning, de tränare jag har kontakt med skulle inte resonera så iaf.
Nja, hästvärlden är liten och ännu mindre om man kommer upp på högre nivåer. Det är många som blundar och till stor del accepterar sämre hantering, hästhållning och ridning för att inte komma på kant med personer som ev kan ta dom vidare.

Det är svårt att manövrera sig fram i ridsporten, att behålla kontakt med personer som är viktiga i sporten men ändå stå på sig och säga ifrån när man tycker dom agerar fel, det är inte lätt.
 
Nja, hästvärlden är liten och ännu mindre om man kommer upp på högre nivåer. Det är många som blundar och till stor del accepterar sämre hantering, hästhållning och ridning för att inte komma på kant med personer som ev kan ta dom vidare.

Det är svårt att manövrera sig fram i ridsporten, att behålla kontakt med personer som är viktiga i sporten men ändå stå på sig och säga ifrån när man tycker dom agerar fel, det är inte lätt.
Jag är 50+ och har varit i hästvärlden lika länge. De tränare vi tränar för skulle inte avsäga sig oss ifall vi anmälde en annan tränare.
 
Nja, hästvärlden är liten och ännu mindre om man kommer upp på högre nivåer. Det är många som blundar och till stor del accepterar sämre hantering, hästhållning och ridning för att inte komma på kant med personer som ev kan ta dom vidare.

Det är svårt att manövrera sig fram i ridsporten, att behålla kontakt med personer som är viktiga i sporten men ändå stå på sig och säga ifrån när man tycker dom agerar fel, det är inte lätt.

Fast hur mycket är man egentligen villig att blunda för för att få tävla på en viss nivå? Jag hade hellre slutat rida än att vara beroende av en person med dålig syn på hästar och hästhållning.

Nu tävlar jag inte, men inte ens den underbaraste medryttarhäst hade fått mig att stanna om jag ansåg att ägarens och min syn på hästhållning skar sig.
 
Man kan ju vara nöjd med sina träningar även om man inte vill att tränaren rider hästen igen. Det är väl inte konstigt att det är en sak man kan behöva smälta och fundera över innan man anmäler? Personen har ju anmält, men om det nu dröjde innan anmälan gjordes så tycker inte jag att det ska hållas mot personen.
Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.
 
Är det inte lite märkligt att två av ledamöterna i DIN är partners på advokatfirman Gulliksen och att den som är föremål för anklagelserna i den här tråden rider med Gulliksen Equine Law på schabraket? Alltså att ledamöter i DIN sponsrar ryttare via sitt företag. Det känns jävigt imho
 
Är det inte lite märkligt att två av ledamöterna i DIN är partners på advokatfirman Gulliksen och att den som är föremål för anklagelserna i den här tråden rider med Gulliksen Equine Law på schabraket? Alltså att ledamöter i DIN sponsrar ryttare via sitt företag. Det känns jävigt imho
Det känns oerhört gränslöst och kladdigt, det borde inte vara tillåtet att sitta på flera stolar på det sättet.
 
Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.
Nej alltså, det vore ju sjukt märkligt att vilja träna igen för någon som betett sig så pass illa mot ens häst att man valt att anmäla.
 
Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.
Nej det skulle jag inte vilja, men jag kan begripa att en del människor har behov av att fundera lite innan anmälan.
 
Är det inte lite märkligt att två av ledamöterna i DIN är partners på advokatfirman Gulliksen och att den som är föremål för anklagelserna i den här tråden rider med Gulliksen Equine Law på schabraket? Alltså att ledamöter i DIN sponsrar ryttare via sitt företag. Det känns jävigt imho

Det känns oerhört gränslöst och kladdigt, det borde inte vara tillåtet att sitta på flera stolar på det sättet.
Kan det ha varit en av anledningarna att man lämnade över frågan till FEI?
Förutom då att Össjös tävling var internationell.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd (DIN) har utfärdat beslut i två separata ärenden som rör otillåten medicinering av hästar...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Niklas Lindbäck, 49, har anmälts till Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd rörande otillåten hantering av häst. Han kommer...
Svar
0
· Visningar
1 026
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Niklas Lindbäck hoppade av EM sedan han anmälts för otillåten hästhantering. Nu har han friats från anklagelserna av...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd har sagt sitt. Den sedan en tid avstängde läraren på en riksanläggning är skyldig till...
Svar
13
· Visningar
2 431
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp