linda beroende på underlag?

melvin

Trådstartare
är det någn vits att linda benen när man ska ut och rida på hårt underlag (tänker då mkt asfalt och torra/hårda grusvägar) hjälper det, ger det mer stöd åt benet eller är det bara som man inbillar sig?

Sv: linda beroende på underlag?

är det någn vits att linda benen när man ska ut och rida på hårt underlag (tänker då mkt asfalt och torra/hårda grusvägar) hjälper det, ger det mer stöd åt benet eller är det bara som man inbillar sig?

utifrån vad jag har hört så stödjer lindor till en viss del.

Sv: linda beroende på underlag?

lindor stöder en del, men de är bättre att linda vid mjukare underlag, hårt underlag är bra att skritta på utan massa lindor och skydd för att stärka senor o sånt.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 677
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! det kommer bli vår första vintern utan ridhus och skulle vilja höra era erfarenheter av att motionera häst vid minusgrader utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka