Sv: Lillerud.. hur är det?
Hejsan! Jag började nu i höst, jag går Hästhållningen. Kan säga här och nu. Jag kände INTE en själ där, jag var inte så nervös fören jag satt i bilen påväg dit. Hade med mig min häst där, hade jag inte henne hade jag vänt hem. Det är superlätt att hitta dit.
Jag fick vänner rätt snabbt, dels för jag blev tvungen att dela rum, dels för att folk gick fram till mig, och jag fram till dom. Alltså det krävs mod att våga gå fram till någon. Kom ihåg, det är lika nytt för dom som det är för dig! Dom är supersnälla där och tollererar NOLL mobbning, vilket är superbra.Inga tvåor och treor stöter ut en eller tittar snett på en. Alla är verkligen supersnälla. Det är viktigt att inte bilda en uppfattning av någon fören man har gett den en chans. Sen stöter man ju på människor man gillar mer eller mindre liksom.
Man måste inte kunna rida en häst i form, herregud! Man är där för att lära sig!
du får berätta om dig själv och hur länge du har ridit sen utgår dom ifrån det. Superbra! På hästhållningen verkar det vara bra än så länge, bra upplägg och jättefina skolhästar! Dom är dock superhårda med reglerna i skolan eller ja, i stallen iaf, och särskillt med städningen på internaten
men det kommer gå jättebra för dig, jag lovar! Första skoldagen har dom utedag och delar in er ettor i smågrupper så man får chansen att lära känna varandra och skolan, smart va?
Om det är något mer du undrar, adda mig på fb eller mejla mig!
Johanna Libäck på fb, och
johanna_liback@hotmail.com