Lika Som Bär!!

eldione

Trådstartare
Var inne i en affär för ett tag sedan och slängde en blick bland vykorten och fick syn på detta: http://pg.photos.yahoo.com/ph/elindjur/detail?.dir=41fd&.dnm=23ae.jpg&.src=ph Blev totalt chockad och stod där och glodde, titta på ansiktsteckningen på den vänstra katten och titta sedan på min egna Freddy:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/elindjur/detail?.dir=41fd&.dnm=a71a.jpg

I stort sett samma teckning i ansiktet!! Och har även nåt minne av att det var en här på buke som i somras visade en bild på en honkattunge som hade samma, fast spegelvända, teckning :eek:

Är detta en vanligare teckning än vad man tror, med strecket upp på sidan av nosen, pricken och allt sånt?
Har ni nån liknanade katt eller någon annan "lika som bär"-erfarenhet med katter med udda teckning som ser likadana ut? (dvs inte två helt svarta katter)

Sv: Lika Som Bär!!

Det var nog min katt du tänkte på som har likadan teckning som din? Nu har jag ingen bild uppe tyvärr.

Jag har en liten plåtburk med en målad katt på, som ser precis ut som min andra katt! Nästan läskigt!

Jag har också en sån. Hanen i min kull, Simon, är väldigt lik en avelshane av samma ras. Den större bilden är på Simon och den mindre på DK*Maou's Be My Lover, en lilavit Britthane hos S*Kastanjeback's. Dom är inte släkt, åtminstone inte på nära håll. Observera att Simon har vita hårstrån över ögat där BML har på ungefär samma ställe fast något högre upp.

simonbml.jpg
BML020810IV.jpg

Senast ändrad:

Jo det kan nog ha varit den! Om det är en honkatt med svarta trampdynor? Det är det enda jag kommer ihåg (min har bara rosa)

Ja det är en hona med svarta trampdynor, vit svanstipp och svart fläck under hakan. Jag la in bilderna i juni/juli nån gång.
Min teori är att svarta fläcken på hakan lossnat från svanstippen och fastnat under hakan istället :D

Tyvärr inte eftersom hans syster har patellaluxation och man inte vet hur det går riktigt, så jag har stoppat all avel på honom.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Började igår jobba på halvtid (sjukskriven 50% i tre veckor framåt) efter två veckors heltidssjukskrivning. Läkaren trodde på...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: Tuvalisan
·
Övr. Katt Varje dag lär det sig nåt nytt, idag lärde de sig att klättra i träd! Freddy är uppe i trädet Hitta katten! Teddy får syn på...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: eldione
·
Övr. Katt Till denna herre . Han är en riktig liten vilding . Väldigt nyfiken och är alltid på språng, inte som sin lugnare bror Teddy . Han...
Svar
15
· Visningar
1 009
Senast: rattalskare
·
Övr. Katt Var på Madeira för en vecka sedan och vid hotellet låg det varje dag en katt och fick uppmärksamhet av alla :p Den såg ut såhär...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: eldione
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka