Lika som bär

mandalaki

Trådstartare
Jösses så chockartat! Jag skulle googla fram en bild för att kolla något som nämns i en annan tråd - och så snubblar jag över en bild av en katt som jag först tror är min! Fast den finns på ett katthem i en helt annan bit av landet.

Nog för att jag visste att min gosse har vanlig färg och teckning men ändå. Kolla här:

kopia.jpg



P1010211.jpg


Det är bara när jag ser dem bredvid varann sådär som jag ser att teckningen i pannan skiljer sig lite. Men när jag bara ser den främmande katten skulle jag kunna ta fel:o
 
Sv: Lika som bär

Kul!:D Men dem är väldigt lika fastän om man tittar väldigt noga så ser man ju att det skiljer på teckningen, men jag skulle inte heller kunna skilja på dem:D
 
Sv: Lika som bär

Jag hittade ingen bild på min katt där han har samma ansiktsuttryck som kopian - men han ser ofta ut precis det sättet. Lustigt:D
 
Sv: Lika som bär

Typ! Jag hade inte sett honom på en stund;)

Den där andra fanns på ett katthem i Östergötland, och min katt har varit innekatt i Skåne eller Göteborg hela sitt liv. Tur:o...
 
Sv: Lika som bär

Lika! Jag var med om något liknande när jag läste i en bildtråd här, en bukefalist hade en kopia av min ena katt. Den katten bodde dock på Irland om jag minns rätt.
 
Sv: Lika som bär

Katter kan vara jættelika på bild eller då som sitter stilla men så snart man ser dom røra sig så ær dom oftast rætt olika ændå! Svansføring, travstil mm skiljer.
 
Sv: Lika som bär

Ja, visst är det så! Men det är fascinerande att de kan vara så lika på bild.

Heulwen: jag undrar om inte jag kommer ihåg det! Eller så var det nån annan här på buke. Man blir lika chockad varje gång:D

Jag skickade bilden på den rödvita kopian till min exsambo, kattens exhusse. Och han trodde att det var vår katt:D
 
Sv: Lika som bär

Oj. Jag menar, det är inte så konstigt att mina katter har dubbelgångare, men din har ju ändå en teckning som måste stämma :D
 
Sv: Lika som bär

KL

Jätteledsen om jag snor tråden.

Men när jag en kväll satt och tittade på katter för skojs skull på blocket (kul att se små söta kattungar) hittade jag, hör och häpna, min katts dubbelgångare. Jag trodde först att det var min katt på bilden, men "kopian" har mer vitt på bakbenet och mer tydliga rändermarkeringar på kroppen ser det ut som.

Så det finns iaf två med samma teckning :P

Min katt:

32881720.jpg

32881722.jpg


"Kopian":

32881721.jpg
 
Sv: Lika som bär

Det är inte att sno tråden, tvärtom:laugh:

Att två nosfläckar kan vara så lika:D

Sassy - ja, hur sjutton håller ni isär era katter (ni med korat alltså):confused:
 
Sv: Lika som bär

Ja, det har du rätt i:D

Min andra katt, hans bror, är i katthimlen och jag saknar honom v-a-r-j-e dag. Men han hade så speciell nosfläck att det hade varit svårt att hitta en kopia där.
 
Sv: Lika som bär

Det är inte att sno tråden, tvärtom:laugh:

Att två nosfläckar kan vara så lika:D

Sassy - ja, hur sjutton håller ni isär era katter (ni med korat alltså):confused:

Nu förstår jag inte vad du menar?

Tänk, man skulle nästa kunna tro att de här tre är släkt. (Elise avslöjar sig på att hon har mer utvecklad ögonfärg än sina söner...)

Om man vill dra det lite längre ligger katten i min avatar 7 generationer från de unga herrarna på bild :angel:. Man blir uppmärksam på detaljer när man har en ras som bara finns i en färg :idea:
 
Sv: Lika som bär

Här har ni en väldigt ovanlig "lika som bär", tycker jag iaf!!!

Vist, inte helt lika i teckning men ändå, två ganska ovanliga paddor men än så lika.

373808_10150491911816159_788086158_10750443_73483220_n.jpg

Min SE*Barbabelle's Isobel :)

miou_11.jpg

S*Mar´Michel´s Miou Masterpieces
 
Sv: Lika som bär

Men jösses, du borde kunna nöja dig med EN försäkring:D:D

De envisas med att läsa av chip det första de gör hos vet. :mad:
Jag är faktisk lite schysst och färgkodar dem när jag har kattvakt, och när folk kommer och tittar på kattungar:

101024_009.jpg


Annars händer det någon gång ibland att vi inte riktigt ser skillnad i farten. Det är ok, de vet vad de får göra och inte så skäller man på fel katt kommer den skyldige ta åt sig ändå :D Man lär sig lustiga sätt att skilja dem åt, de tuggar tex på olika sätt så man hör vem som äter var, och rörelsemönstret är väldigt olika så det är inte svårare i mörker: Paxi tigertravar med breda skuldror och låga, långa steg, han hoppar tungt men med precision och kraft. Elise har kort och snabb "shettistrav" med guppande mage och har en hoppteknik som är mer "kastochkravel" med ljudeffekter av pust och stön, och Maja glider fram som en ninjaballerina, knäpptyst oavsett om hon travar eller hoppar ett par meter.
 
Sv: Lika som bär

Måste bara säga, att gud vad jag känner igen mig!!!
Bara en sån sak att direkt veta vem av katterna som hoppar upp i sängen.
Vist jag ser ju skilnad på mina, men i dom tillfäller man bara hör och känner dom hehe.

Aura smyger och tippar tassen en gång i varje steg i sängen för att känna att det inte är luft under täcket.
Isobel häver sig fram o skiter i hur hon går eller vad som är i vägen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 792
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 787
Senast: Amk
·
Katthälsa Så tog morsan med katten till hennes sambos lilla stuga på landet, den som sambon bor i under vardagarna då han jobbar i annan stad. Nu...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp