Ligger mycket?

B

bizznizz

Har en femåring som ligger ner onormalt mycket.... tycker jag. Någon som har förslag på vad det kan bero på. För övrigt mår han bra. Ingen temp, svullna ben etc.

Växtvärk? :)

Eller så är han bara trött för att han växer, det behöver inte vara så att det gör ont.

Tror inte han har ont. Visar inga symtom på det. Funderar att ta ett blodprov på honom för att se om saknar något. Har haft femåringar tidigare och de har inte alls legat lika mycket.

tycker blodprov låter bra.
kan vara olika saker som fattas tillexempel för lite järn gör att man blir väldigt trött av sig, och om det gäller för oss så borde det mycket väll kunna gälla på hästar oxå.

Måste det vara något fel på hästen då :confused: :)
jag äger själv en "latmask" på 6år :D
har sedan liten åring tagit långa siestor i hagen och gör det än i dag,en riktig livsnjutare :p :D
det är med hästar som med oss människor det finns trötta,seeega,lata,arbetskygga,pigga,hurtiga,
arbetsbnarkomaner osv osv alla e olika ;)

hoppas du förstår vad jag menar,men om du e orolig så ta självklart prov mm för att kolla upp!
mvh Arabizar

Nää. Fel behöver det inte vara men jag tycker det är onormalt med en häst som ligger så mycket. Han kan lägga sig vid fem resa sig vid åtta lägga sig vid nio ligger fortfarande när jag kommer in vid elva för att ge natt hö. Ligger alltid ner på morgonen när jag kommer in. Detta har han inte gjort tidigare så man börjar ju undra. Eller så är det bara så att han njuter av sin box och älskar att ligga och gosa i halmen.

Liknande trådar

Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 282
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 250
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025