C
Choklad
Sv: Ligger er klubbi farozonen?
Man KAN be v'nner, släktingar som INTE är medlemmar i klubben att hjälpa till, det är inte förbjudet.
Men varför skulle ni behöva vara minst 25 personer för en lokal tävling?? Vad ska alla dessa sysselsätta sig med? Förklara gärna.
Vi har anordnat en tredagars regional/nationell på 7 personer i huvudsak (varav två dessutom var med och tävlade själva), dock är denna varianten inget som rekomenderas men det GÅR om man VILL (riktigt så få funktionärer var det inte med i beräkningarna).
Detta gjorde vår klubb inför vår första FT, alla hindervakter fick åka till en mycket välfungerande tävlingarrrangör för FT och sitta med som hinder vakter i tvådagar, det var mycket uppskattat från båda håll, året efter körde vi vårt första internationella FT, då kom detvar det klubbar som skickare funktionärer för att lära och hjälpa till hos oss, de klubbarna låg 25 rep 50 mil bort.
Lady_S skrev:Då måste jag bara få fråga, hur i hela friden lyckades ni anordna ett SM på 13 personer? Exklusive ÖD, D osv antar jag då? Vi satt och räknade på en lokal hopptävling och ansåg att vi behövde minst 25 personer. Får jag dessutom gissa så skulle jag säga att det inte var särskilt många av er som var nybörjare på det här med tävling?
Man KAN be v'nner, släktingar som INTE är medlemmar i klubben att hjälpa till, det är inte förbjudet.
Men varför skulle ni behöva vara minst 25 personer för en lokal tävling?? Vad ska alla dessa sysselsätta sig med? Förklara gärna.
Vi har anordnat en tredagars regional/nationell på 7 personer i huvudsak (varav två dessutom var med och tävlade själva), dock är denna varianten inget som rekomenderas men det GÅR om man VILL (riktigt så få funktionärer var det inte med i beräkningarna).
Man tar helt enkel och lyfter telefonluren till en klubb som har en tävling på G och frågar om man får komma dit och hjälpa till och lära sig hur det fungerar, jag har svårt att tro att det flesta klubbar inte skulle vara öppna för det förslaget.Lady_S skrev:Inte det? Då måste jag få fråga, hur vet man hur en tävling fungerar om man aldrig varit på någon?
Detta gjorde vår klubb inför vår första FT, alla hindervakter fick åka till en mycket välfungerande tävlingarrrangör för FT och sitta med som hinder vakter i tvådagar, det var mycket uppskattat från båda håll, året efter körde vi vårt första internationella FT, då kom detvar det klubbar som skickare funktionärer för att lära och hjälpa till hos oss, de klubbarna låg 25 rep 50 mil bort.
eller så tar man tag i saken själv och gör enligt min beskrivning ovan.Lady_S skrev:Här håller jag med dig, utbildningar även för "orangeingarna" tycker jag låter jättebra!