Lift i vagnen?

misan

Trådstartare
Nu har vi efter många om och men köpt en begagnad Emmaljunga edge duo! Ligg- och sittdel är med såklart, men nu kom jag på att man kanske ska ha en lift i liggdelen också?! (kan använda man den i sittdelen också sen?) Eller är det onödigt? Liggdelen är ju rätt stor, och visst kan man bädda in med filtar o grejer, men samtidigt är det ju inte så man lyfter av hela liggdelen och bär i onödan... Hur gör ni andra?

Sv: Lift i vagnen?

När ska du ha barn?

Min son är född i slutet på maj -09 och vi behövde bara använda filtar av varierande tjocklek i vår Duo Edge fram tills det blev senhöst och ruggigt och dags för åkpåse som han fortfarande använder även i år. En mjuklift växer de ju ur rätt fort...

Så man klarar sig absolut utan. :) Men om man får barn lite tidigare på året kanske det är värt att skaffa en lift så man slipper bädda in hela liggdelen i filtar när det fortfarande är rätt kyligt. Sonen föddes ju ut i rena rama sommarvärmen så vi klarade oss som sagt bra.

I början på maj. Så då kanske vi inte behöver en lift, och ska satsa på en åkpåse istället... Jag har tänkte att det är onödigt med åkpåse för man kan bädda in istället, men det kanske är praktiskt då.

Vi har en edge och sonen är född i november. Vi köpte en åkpåse till och det har fungerat jättebra. Jag lyfter av hela liggdelen och tar in den när vi är och hälsar på någon om det är dags att tex sova middag och har en tunn filt med mig som jag lägger över honom (tar ut åkpåsen då) och det fungerar jätte bra.

Under det varmare halvåret är det väl enklareatt bdda in i filtar, då kan man ju lättare reglera vid varmare temperaturer medan man på vintern nog behöver en åkpåse för att isolera mer. Den blir ju lite jobbig om det är 15+ tex. :D

Vi har oxå en Edge, sonen är född i februari och vi bäddade i liggdelen. Bar upp den om han sov i vagnen.
Den är ju jättepraktisk med vagg-funktion under så vi använde den som vagga till stor del.

Sen var han "lagom" stor i liggdelen hela sommaren och när det blev dags för tjocka vinterkläder på en då mycket större bebis var det lagom att plocka fram och bädda i sittdelen.

Har egentligen aldrig använt åkpåse, när han var liten bäddade vi ju i liggdelen eftersom man då enkelt kan justera mängden filtar om man går in/ut i butik eller varierande temperaturer ute. De få gånger han vill åka vagn nu så är det ingen idé att ha en åkpåse, han klätrar ju upp och ner med skitiga skor hela tiden.. :)

Jag hade inte kopt nagon om jag var du. Ett gott farskinn daremot hade jag nog skaffat. Med filtar klarar man ner till nagra minusgrader utan problem. Och till vintern lar bebisen sitta i sittdelen, sa da kan du kopa en akpase.

Vi hade en Edge när sonen föddes i okt-08. Vi hade bara att fårskinn i botten och ett täcke över. Bebisen växer rätt fort och inte alla bebisar vill ligga trångt. Våran son gillade utrymmet han hade i Edgen redan från början. En lift i oxå hade blivit för trångt.
Dom få gångerna vi ville bära med oss liggdelen gick det jättebra att bära med hela liggdelen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: Jenka
·
Småbarn Ni med barn i ålder 2 år och uppåt, vad har ni för vagn? Vi har en Cybex priam lux som vi köpte ny 2015 men dottern börjar faktiskt bli...
2
Svar
26
· Visningar
8 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka