Den där finns att köpa hos en av kedjorna som börjar på H och slutar på e.
Japp, det var i deras monter på Sweden horse show som jag köpte den. Men man får väl inte göra smygreklam så jag skrev inte ut det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den där finns att köpa hos en av kedjorna som börjar på H och slutar på e.
Min kostar nästan inget i elkostnad. Pappa räknade ut det och det var under 1:- per dygn.Isolerad sån tempererad varmvattenbalja med sladd? Hörde om en här i närheten som ville ha en till sin häst men blev nekad av stallägaren för den skulle bli så dyrt med elen. Hur mycket kan det kosta om man räknar med att det är 20 gr kallt i 30 dagar, (i värsta fall) vad kostar strömmen max? För det kan väl knappast kosta mer än några hundringar i månaden?
Va!? Snålgubbe! En krona om dan! Hon som hade hästen hade erbjudit sig att betala nån hundring extra i månaden för elen! Nu var de tvungna att åka ut extra och knacka hål i isen för den frös ju under natten. Vad kostade de inte i månaden för att åka flera mil till stallet för att fixa det?! För inte gjorde bonden det när han skulle släppa ut hästarna på morronen, det ingick inte i hyran att fixa vatten till hagarna!Min kostar nästan inget i elkostnad. Pappa räknade ut det och det var under 1:- per dygn.
För att spara ytterligare el lägger jag en tjock frigolitskiva över baljan på natten och en vattenfylld plastdunk som tyngd så den inte blåser iväg. Gäller bara att få morgonutsläpparen att ta bort skivan då, kanske blir svårt i ditt fall låter det som. Vilken ohjälpsam snål gubbe ja!Va!? Snålgubbe! En krona om dan! Hon som hade hästen hade erbjudit sig att betala nån hundring extra i månaden för elen! Nu var de tvungna att åka ut extra och knacka hål i isen för den frös ju under natten. Vad kostade de inte i månaden för att åka flera mil till stallet för att fixa det?! För inte gjorde bonden det när han skulle släppa ut hästarna på morronen, det ingick inte i hyran att fixa vatten till hagarna!
Ja, du menar på ditt hos vatten hos dig! Sorry, läste fel! Då fattar jag, det var ju smart!För att spara ytterligare el lägger jag en tjock frigolitskiva över baljan på natten och en vattenfylld plastdunk som tyngd så den inte blåser iväg. Gäller bara att få morgonutsläpparen att ta bort skivan då, kanske blir svårt i ditt fall låter det som. Vilken ohjälpsam snål gubbe ja!
Det finns färdiga lock att köpa från thermobar! jag köpte sådana när jag tröttnade på frigolitskivor och stenar...För att spara ytterligare el lägger jag en tjock frigolitskiva över baljan på natten och en vattenfylld plastdunk som tyngd så den inte blåser iväg. Gäller bara att få morgonutsläpparen att ta bort skivan då, kanske blir svårt i ditt fall låter det som. Vilken ohjälpsam snål gubbe ja!
Har tyvärr ingen bild nu. Men när vi byggde stallet och byggde väggen mellan lösdriften och stallgången så reglade vi upp (som man gör på vanliga väggar) och istället för att sätta panel på båda sidor överallt, så hoppade vi över en liten bit på sidan som stallgången och satt in reglar så att det blev helt tätt. Om man tänker sig som det ser ut vid fönster i hus inifrån. Att fönstret är lite försänkt så att man får en fönsterbräda, så ungefär.@trofé Tack för många bra tips!
Hur har ni gjort fack infällda i väggarna? Vilket material är väggarna? Kul om du har bild!