Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gummihandskar och plasthandskar (engångs)GUMMIHANDSKAR!!
Jag har alltid ett packe gummihandskar i stallet. Inte bara vid sår- och/eller bakteriebehandling utan när man linimentar och när man ska använda kyl- eller värmelera.
Ibland även när man ska kratsa leriga hovar när man ändå ska ut i leran igen på en gång.
Det är så svårt att få bort just kyl- och värmelera från händerna att det är löjligt. Då är gummihandskar räddningen. Och, om man är som jag väldigt känslig för den där kylande känslan mellan fingrarna när man linimentar så är gummihandskar det allra bästa mot det också.
engångshandskar är jätte bra ^_^, sparar alltid de som blir över efter att man tagit träckprov . använder inte handskarna så ofta men vid sårvård så är de perfekta .Gummihandskar och plasthandskar (engångs)
Engångs plasthandskar är bra när man hanterar salvor osv som är omöjliga att tvätta bort... Men det är inte så miljövänligt.
Jag gillar också att ha en sprayflaska i stallet. Används till allt från flugmedel, till diskmedel vid städning av ytor, till rengöring av leriga benskydd osv osv. Lättare än att skölja och tvätta på "vanligt" sätt.
Angående gallret i boxen när man mockar, misstänker att gallret funkar ungefär så här:
Tror man ska mocka bort kisshögarna och de synliga bajshögarna först innan man sorterar resten av spånet.
Funderade idag, den ser inte så smidig ut med kutterspån eller vet du något om det? Fundersam här.Pappa har även byggt en variant på en sån här men den ska förbättras lite till.
Är vansinnigt smidigt och ja, man ska ta bort alla stora kissfläckar och det är smidigare att ta bort stora högar innan man skakar allt genom nätet.
Jag ska försöka tänka på att ta kort imorgon.
Funderade idag, den ser inte så smidig ut med kutterspån eller vet du något om det? Fundersam här.
Hur ställer man det gallret smidigast mot boxväggen?Vi har kutterspån och mockar med detta systemet i minst fyra boxar per dag.
Det är ju absolut smidigast med fin sågspån men den lyxen har vi inte just nu.
Kom du ihåg att ta kort på "mock-ramen"? Hur stor är ramen på ett ungefär? Den verkar så supersmart!Pappa har även byggt en variant på en sån här men den ska förbättras lite till.
Är vansinnigt smidigt och ja, man ska ta bort alla stora kissfläckar och det är smidigare att ta bort stora högar innan man skakar allt genom nätet.
Jag ska försöka tänka på att ta kort imorgon.
Japp! Jag testade, funkar kanon! Det såg ut som om jag fångat får med den innan, men nu blev den som ny! Bra tips!Jag har hört att en sån där karda för hundar är bra att rengöra kardborre med.
Japp! Jag testade, funkar kanon! Det såg ut som om jag fångat får med den innan, men nu blev den som ny! Bra tips!
Då kanske det är värt att införskaffa en sådan då.Japp! Jag testade, funkar kanon! Det såg ut som om jag fångat får med den innan, men nu blev den som ny! Bra tips!
Ja, faktiskt! Det är ju så himla mycket kardborre på allting! Benskydd, transportskydd, reflexer, benlindor, jackor, stövlar, boots, you name it! Supertrick! Jag har en till katten sen innan, och den behövde inte vara större än så men kanske snabbare med hundborste till större grejer än reflexer. Prova att karda på tvären mot krokarna, 90 grader, om du alltså har en avlång bit kardborreband, borsta på korta delen, från långsida till långsida. Himla svårt att beskriva men du fattar va?Då kanske det är värt att införskaffa en sådan då.
Jag har varit en smula skeptiskt mot det men börjat överväga att skaffa en då täckets kardborre börjat blit så smutsigt att det inte funkar längre..Ja, faktiskt! Det är ju så himla mycket kardborre på allting! Benskydd, transportskydd, reflexer, benlindor, jackor, stövlar, boots, you name it! Supertrick! Jag har en till katten sen innan, och den behövde inte vara större än så men kanske snabbare med hundborste till större grejer än reflexer. Prova att karda på tvären mot krokarna, 90 grader, om du alltså har en avlång bit kardborreband, borsta på korta delen, från långsida till långsida. Himla svårt att beskriva men du fattar va?