Lider brist på inspiration och ork.

karamelldrottningen

Trådstartare
Känner att jag vill komma vidare med min guldgosse, så att vi kanske kan ta oss ut på tävlingsbanan senare detta år (blir lätt att jag skjuter upp det hela tiden) . Men det har hänt så mkt som inte gått att styra över så jag har inte orkat hålla någon strikt plan, utan det har mest blivit skritturer i skogen på kvällskvisten och sen lite längre uteritter när jag varit ledig. Har verken tillgång till ridbana eller tränare och bilen är sönder så kan inte åka bort heller.

Vad göra? Försöker göra det bästa av situationen, men börjar bli trött på att bara skogsmulla, hur härligt det än må vara.

Sv: Lider brist på inspiration och ork.

Träna på uteritterna!

Lägg in lite småmål med generös tidsram så det inte blir någon press eller prestationskrav som kan ta kål på ridlusten. Det är ju jättekul när man ser att man faktiskt lärt sig något nytt eller klarar något som man inte klarat innan.

Skaffa lite trevligt ridsällskap! :idea:
Om du nu inte redan har det. Det finns inget bättre för motivationen.:D

När jag varit i din situation och verkligen haft noll inspiration eller möjlighet att åka till tränare. Så har jag försökt få med antingen en av mina jätteduktiga kompisar ut (domare och håller en del tävlingskurser) eller min duktiga kusin. Oftast har de följt med på häst ut och så har vi tränat längs vägarna, de provar hästen, säger vad de tycker och så får jag tips att jobba med. "Det lilla" har räckt för att få igång träningsandan och gjort ridningen roligare!

Och bara att ha sällskap på ridturerna gör det roligare! Byta häst med nån o få lite åsikter vad de tycker.

Tack för era tips!

har ridsällskap ibland. brukar försöka lägga in lite övningar, typ öppna eller nån skänkelvikning, och övergångar. Men känner att jag saknar riktiga lektioner, men får försöka nöja mig utan. Tänkte kanske göra så att jag skriver upp ett litet schema. Och sen lite kort- och långsiktiga mål. Vill gärna komma ut och tävla i år oxå, får se hur det blir med det. Ska försöka att hitta lite motivation och strukturera upp träningen bättre.

När jag behöver bli inspirerad kollar jag upp var närmaste träning eller tävling hålls, åker dit med en termos kaffe och en kanelbulle, suger i mig allt som sägs och tittar på fina hästar och duktiga ryttare. Då blir jag superladdad!
Ibland räcker det med att jag bara tittar på någon av mina vänner när de rider en dag.

Hoppas det löser sig för dig :) Jag vet hur det känns.. :S

Just ni finns det ingen, hade en men den är helt översnöad och nu får ingen rida där för det ska bli sommarbete sen. Men annars hade jag absolut gjort det. Har använt mig av den sandade stallplanen som är ganska liten när jag longerat, men känns ju lite trångt att rida där.

Just ni finns det ingen, hade en men den är helt översnöad och nu får ingen rida där för det ska bli sommarbete sen. Men annars hade jag absolut gjort det. Har använt mig av den sandade stallplanen som är ganska liten när jag longerat, men känns ju lite trångt att rida där.

Hmm jag förstår..
Men marken/betet förstörs ju inte om det är vintertid och snö.

Rid ut och sätt lite muskler i skog, djupsnö, backar tills våren är här och du kan börja rida på en plan mark :)

Oj läste att du var less att skogsmulla. Men det går att göra en del övningar längs vägen också :) Som slutor, öppnor, böjningar o.s.v

Senast ändrad:

Har frågat, men tydligen är det inte tillräckligt för att hålla. Jo skogsmulla är mysigt och jag har lite svårt att hålla mig med att lägga in vissa övningar. Men jag saknar denhär träningen för en ridlärare. Blir mer puchad (stavas det så?) lixom. Hästen tycker det är kul vilket som, tror han föredrar skogen framför banan faktiskt.

Har frågat, men tydligen är det inte tillräckligt för att hålla. Jo skogsmulla är mysigt och jag har lite svårt att hålla mig med att lägga in vissa övningar. Men jag saknar denhär träningen för en ridlärare. Blir mer puchad (stavas det så?) lixom. Hästen tycker det är kul vilket som, tror han föredrar skogen framför banan faktiskt.

Ookej. Lät märkligt. Är det tjäle i backen ska det inte vara någon fara alls.

Jo men det är samma här. Jag kommer ingen vart med hästarna utan att få åka iväg på kurs. Mest med travarn, vi står lite stilla just nu. Islänningen kan jag väl träna på en hel del men det känns som om man vill ha någon mer erfaren som hjälper en och som du säger puschar på en ändå.

Kan du inte låna transport av någon och fara på nån kurs? Boka in privatkurs?

Kan du inte ta ut en tränare till dig då? Som även hjälper dig att lägga upp en tränings plan m.m.?

Tydligen inte tillräkligt med tjäle för att hålla. Ja det är ju inte jag som bestämmer, får hålla mig efter det som sagts.

ja eller hur! blir inte riktigt samma sak. ibörjan visst, men nu står det mest still. Känns lite onödigt att låna en transport då jag har en egen, men har inget körkort ännu (ALLTID KOMMER DET NÅGOT I VÄGEN!!! BLIR GALEN) och bilden krockade jag med så så blev det med den övningskörningen :grin:...

Problemet är väl oxå det att det är lite magert med stålar just nu, min andra häst är sjuk och vet kostnaderna är inte direkt bra för plånkan...

När jag behöver bli inspirerad kollar jag upp var närmaste träning eller tävling hålls, åker dit med en termos kaffe och en kanelbulle, suger i mig allt som sägs och tittar på fina hästar och duktiga ryttare. Då blir jag superladdad!
. :S

Men åh det ska jag göra. Behöver också ladda med inspiration denna snöiga och isiga vinter. Vågar ju knappt gå med hästarna över gårdsplanen.

/Gg

Tydligen inte tillräkligt med tjäle för att hålla. Ja det är ju inte jag som bestämmer, får hålla mig efter det som sagts.

ja eller hur! blir inte riktigt samma sak. ibörjan visst, men nu står det mest still. Känns lite onödigt att låna en transport då jag har en egen, men har inget körkort ännu (ALLTID KOMMER DET NÅGOT I VÄGEN!!! BLIR GALEN) och bilden krockade jag med så så blev det med den övningskörningen :grin:...

Problemet är väl oxå det att det är lite magert med stålar just nu, min andra häst är sjuk och vet kostnaderna är inte direkt bra för plånkan...

Och jag har körkort men ingen transport :( Finns typ ingen att låna eller hyra här heller. Man bor på helt fel ställe, jag skulle mer än gärna flytta söderut om jag fick jobb någonstans och där det finns mer möjligheter för sitt intresse, men så har man funnit kärleken här hemma som driver ett jordbruk och ska ta över far sins timmerbils åkeri. Man blir liksom fast om man vill hålla kvar sin partner.

Har du ingen som kan köra åt dig då?

Pengarna är oftast det största problemet tycker jag.
Förstår att vet kostnaderna är sky höga!!
Du har ingen vän/bekant som är duktig som kan hjälpa dig lite? Jag har ju några riktigt duktiga vänner jag brukar ta hem då det varken finns pengar eller transport.

Ja, har man inte det ena så har man de andra... brukar vara så. Hade ju pappa förut, men nu har han förlorat sitt körkort och mamma mår så dåligt så hon är hemma mest. Har ju kompisar som kan hjälpa till, men vill helst inte besvära i onödan med massa skjus. Kan ju ta nån tänare på plats, blir lite bökit utan ridbana, skulle vara om jag kan hyra den i närheten, borde inte vara omöjligt. Vet bara sen inte vilken tränare jag ska kontakta. Har ju flyttat från andra sidan stan, där vi stod förrut. Verkar vara lite långt till de närmste. Men har för mig att en i stallet tipsade om en som jag iofs inte alls hört talas om. Men kan ju vara värt att testa. Fast just nu har jag faktiskt inte alls råd, hur jag en vrider å vänder på det. Får se sen när försäkringspengarna kommer.

vill så mkt men rent praktiskt är det så mkt som ska gå ihop. En liten grej blir värsta projektet. aja, ska försöka göra det bästa av situationen. Och ska absolut åka och kolla på tävlingar om jag inte själv har möjlighet att ställa upp.

Samma här. Har blivit så lite jobb nu på sistone (Timanställd) så nu ekar det i plånkan!

Du kan ju även åka på kurser för att kika bara, man lär sig mycket av att se också :)!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 525
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 639
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 491
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 420
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden