C

Colonels_king

hej, är det någon som har någon erfarenhet av fästingsjukdommen Lichi.
Min häst visade sig ha såna kroppar i blodet men han visar inga symtom på det. vet. tror att vi inte behöver behandla det men är det någon som vet något om denna sjukdom?
 
Sv: lichi

Min Häst åkte på erlichia och blev kraftigt dålig, vi fick tyvärr åka in till djursjukhuset akut då han blev så dålig, för distriksveter kom ut först och sa att det är inget fel på hästen, men sen nån dag efter så vart han så dålig att vi va tvunga att köra in han med ambulans, hade vi kommit 3 dagar senare då hade hästen dött, så jag litar tyvärr inte mkt på en disktriskveter längre, pgr av så mkt fel dom har gjort på mina hästar under åren!!! :mad:
men sen är det ju upp till var och en och vilken kommun mm,
men ja skulle ha koll på hästen i vilket fall,
 
Sv: lichi

om det är erlichia så måste du bör du kolla om titern eller vad det het stiger det är något i blodvärdet. Min häst är nyligen behandlad för detta 10 dagar på klinik:(
 
Sv: lichi

ja det kan noh stämma, att det heter så vet. var väldigt otydlig och det lät som han sa bara Lichi...
Jag tar tempen på honom varje dag, och han har ingen feber och han har vanlig aptit och han är inte stel eller vinlig i benen..
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
406
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: lundsbo
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 796
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp