licensfrågor.

attempt

Trådstartare
Jag ska inom kort låna ut min häst på foder, hon har tävlingslicens för livstid. Fodervärden bor ca 40 mil ifrån mil.

Gäller licensen för henne n'r hon ska ut och tävla eller måste hon betala för ett nytt?

Sv: licensfrågor.

Hästens licens tillhör hästen, oavsett vem som rider. Däremot måste ryttaren ha en egen licens.

Men hästens licens är väl ansluten till den klubben jag är medlem i? Och den klubben jag är medlem i ligger ju 40 mil från hennes..

Eller är hästens licens inte ansluten till samma klubb som min licens?

Hästlicensen är inte ansluten till någon klubb. Den tillhör ju hästen. Du har betalat den till WRAS.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka