B

blixten

hejsan!
nästa år finns det ju bara en som heter licens för ryttare och sen högre. fatatr inte om den är för lokal och regional tävling? har inte riktigt hängt med..
har inte heller bestämt mig om jag ska lösa livstids licens på unghästen i år eller bara betala för varje tävlings år än :crazy:

någon som vet och kan komma med förslag? :)

Sv: licens!!

Den nya ryttarlicensen gäller för både lokal och regional nivå.

Hade jag haft en yngre häst (min blir 20 vid årsskiftet) hade jag definitivt löst livstidslicens, årsavgiften kommer ju troligen inte stanna på 200:- hur länge som helst.

Det kommer att se ut så här från och med nästa år.

Endagslicens 150 kr/ anmälan
Lektionsryttare 375 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 12 år 250 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 18 år 500 kr/år gäller även för internationella starter
Ryttare from det år man fyller 19 år 750 kr/år
Internationell 800 kr/meeting
Internationell 4000 kr/år

Och förmodar att du är över 19 så du kan starta allt från lokal/klubb till nationell. för det året! Allt blir dyrare, och tror det blir dyrast för dem som tidigare bara tävlade lokal och kanske bara några tävlingar per år och de som tävlar internationellt.

Okej tack så mkt :) jag har ju ganska stora planer för min grabb nästa år :) jo kag blir 19 nästa år. tkr det är lite dumt att de ska va så dyrt :(

Men om du inte vill lägga ut 750kr på en gång så räknas alla "endagars" i hop (150kr) och när du ridit din 6e tävling så har du automatiskt en "Helårs".

Är det så?
Det har jag missat att läsa - bra i så fall!
(Konstaterade att jag bara tävlat 4 tävlingar 2011, det blir ju onödigt dyrt med hel licens då...)

kl

Beställde livstidslicens till min häst för några veckor sen och på min TDB står det ''väntar på godkännande''. Vad menas?

Never miiind kollade för en minut sen på min TDB och där står det nu ''licens beställd''.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 052
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Lady_S
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 352
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 998
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar