Licens för ryttare som tävlar samma häst?

yllva

Trådstartare
Ärendet gäller stor häst.

Ryttare 1 rider för en klubb och kommer endast starta hoppning.

Ryttare 2 vill rida för en annan klubb och kommer främst starta dressyr men kanske även nån hoppning.

Båda rider samma häst.

Kan man alltså tävla för två olika klubbar är frågan?

Sv: Licens för ryttare som tävlar samma häst?

Ja det kan man, jag och min kompis skulle ev. ha gjort det, eller hon skulle ha hoppat min ponny i en klass men det blev inte av, men som sagt, ja det kan man

Konstigt för att förra året skulle min kompis tävla en ponny tillsammans med en annan tjej och dom var tvungna att rida för samma klubb när de skulle tävla i samma gren...
Men jag tänkte att det kanske bara gällde ponny eller nåt sånt...

Då har din kompis fått fel information. Hästens/ponnyns licens är ju inte bunden till någon klubb så som ryttarens är. Se på alla hästägare som har en proffsryttare/beridare till att tävla deras hästar några tävlingar. Det skulle ju inte gå om det var så som din kompis säger.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 283
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka