Liberace 1087

Sv: Liberace 1087

Ja,nu har jag nog funnit en kombination till nästa säsong.
Sto efter C'''''o I tror jag kan vara intressant att betäcka med L.
Nja nu var det så att jag skojade med Sofia72 och sa att vi inte fick nämna företag vid namn - sedan så fortsatte jag på den linjen och skojade till det med att inte heller nämna hingstarna vid namn :D

Hoppas krypteringssystemet blir klart snart...
:rofl: Ja det får vi hoppas :D Annars så får vi som sagt nämna hingstarna vid namn ;)

Helen :cool:
 
Sv: Liberace 1087

Förringar inte Flyinges hingstar alls.Att överhuvud diskutera Flyinge i annat än positiva ordalag rakt av verkar vara som att svära i kyrkan.Tråkigt.Faktum kvarstår att de har en närmast total dominans
som hingsthållare.

barb
 
Sv: Liberace 1087

Det beror väl helt och hållet på att de andra inte saluför sina hingstar på rätt sätt.

tex 90-dagars avg.

Och visst skrev du ner Flyinges hingstar i ett av dina inlägg
 
Sv: Liberace 1087

Visst är marknadsföringen en starkt bidragande orsak och vilken privathingsthållare kan mäta sig med Flyinges resurser i det avseendet?

Återigen,vill jag understryka att jag inte förringar Flyinges hingstar.
Vad i inläggen uttrycker i så fall detta?

barb
 
Sv: Liberace 1087

Typ att du skrev "är inte övertygad om att Flyinges hingstar är så bra som deras stoantal tyder på";)
 
Sv: Liberace 1087

Är dem det då ? Så bra som stoantalet tyder på ?

Helen
 
Sv: Liberace 1087

Ja det tycker jag absolut att de är. Det behöver ju INTE betyda att andra hingstar är sämre!!

Men att antyda att de inte skulle vara bra tycker jag är rätt så löjligt.

Och är det så att det bara finns hingstar där man betalar per dos och 90 dyngs avg så är det en betydelse OM hingstarna är likvärdiga. Då väljer man ju självklart den hingst som har levande föl avg eftersom det är betydligt säkrare för mig som uppfödare.
 
Sv: Liberace 1087

Men,jag säger ju forfarande inte att Flyinges hingstar inte skulle vara bra,ifrågasätter om de-topparna som de som räknades upp har inte med mitt resonemang att göra-är de(övriga) SÅ BRA som antalet ston de får tyder på???

Självfallet väljer man hingsten som har de bästa ekonomiska villkoren om det står och väger mellan likvärdiga alternativ.

barb
 
Sv: Liberace 1087

Ja det tycker jag absolut att de är. Det behöver ju INTE betyda att andra hingstar är sämre!!
Nej precis varför skulle det göra det ?

Och är det så att det bara finns hingstar där man betalar per dos och 90 dyngs avg så är det en betydelse OM hingstarna är likvärdiga. Då väljer man ju självklart den hingst som har levande föl avg eftersom det är betydligt säkrare för mig som uppfödare.

Det har jag försåelse för. När jag väljer hingstar till mina ston så väljer jag i första hand den eller dem hingstarna som jag tror blir mest rätt till soet oavsett om det är 90 dagar eller levande föl. Dessutom så är jag relativt hårdnackad vad det gäller reklam etc. Jag vill hellre se hingsten med egna ögon...Det är också av avgörande betydelse vem som ska rida hästen i sporten och hur den ska matchas osv...

Det som avskäcker mig däremot det är att hålla på med fryst - då det tvingar mig att byta seminstation och det vägrar jag :crazy:

Helen
 
Sv: Liberace 1087

barbarella skrev:
Visst är marknadsföringen en starkt bidragande orsak och vilken privathingsthållare kan mäta sig med Flyinges resurser i det avseendet?
Jag förstår ärligt talat inte att de är så många som är så negativt inställda till Flyinge, jag ser det mer som: - vilken tur att vi har Flyinge!

Angående deras marknadsföring så har väl andra hingstägare kommit ikapp, fick ex. häromdan en fin DVD från Heliotrop. De flesta har hemsidor, broschyrer, filmer precis som Flyinge har. Så jag förstår i ärlighetens namn alla påstående som florerar här på Buke angående att det är marknadsföringen som gör att de får många ston. Den bästa marknadsföringen är avkommornas resultat. Ingen produkt kan leva på enbart reklam, det funkar kanske en gång men om kvalitén är usel handlar man ju inte där igen! Deras framgångar beror säkerligen på sin historia från 1600-talet i kombination av bra hästar. (Inte sagt att alla deras hästar håller samma kvalité, det kan inte jag uttala mig om).
 
Sv: Liberace 1087

Det som skiljer Flyinge från en del andra - dock inte alla hingsthållare är att namnet Flyinge är i princip ett varumärke...

Det är alltså inte bara hingstarna som marknadsförs utan ett helt koncept med alltifrån utbildning, saluhästar, avel, hingstar etc.

Sedan så kommer alla dessa komponeneter att hjälpa varandra i marknadsföringen under begreppet Flyinge...Det här är ju en jätteapparat ...
 
Sv: Liberace 1087

**KL**
Någon som har en länk eller kan lägga in en bild på den här välstammade herren? Har finkammat google känns det som..
U
 
Sv: Liberace 1087

Hej!

Jag har fått ett föl efter Liberace i år och jag måste säga att jag är jätte nöjd! Än så länge har han ett super trevligt temperament, livlig, social och väldigt cool.
 
Sv: Liberace 1087

Inte ett dugg hingstig?

Har hanterat en hel del hingstar och denna var en av de värre. Tycker han har extremt mkt temperament den herren. Men grymt snygg och hoppa kan han ju minst sagt :)
 
Sv: Liberace 1087

Någon som vet vad denna hingsten gör nu och om han fortfarande är hingst?
Godkänd någon annanstan?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 809
Senast: vtok
·
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 769
Senast: Maja_Kandi
·
R
Avel Blev lite fundersam när jag såg bild på en nygodkänd ridponnyhingst. På flertalet bilder jag sett ser ena framhoven minst sagt ”märklig”...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Raderad medlem 124573
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 143
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp