Leverpåverkan

karamelldrottningen

Trådstartare
Hur reagerar levern på laxerande medel? Förstorad lever kan det bero på att man fått i sig gift? Även om blodprovet för övrigt såg ok ut?

Sv: Leverpåverkan

Ja, levern påverkas ju av t.ex. vissa mediciner, alkohol, droger osv så...ja det är ju fullt möjligt.
Men varför laxermedel i sammanhanget, och vad säger läkarna?

Har du leverpåverkan pga förstoppning??
Eller pga laxermedlet?
Hänger inte riktigt med på vad som är problemet, vad säger läkarna och vad för prover, osv?

Ser att jag skrev lite för kort innan. Alltså Levern är förstorad och förstoppningen har kommit de senaste dagarna. Innan var det diarré och kräkningar. Allmäntillståndet är sådär. Ingen som svarade just nu på telefon och Apoteket har precis stängt. Provar att gå och gå och gå för att se om det kommer något. Undrar mest hur bra lr dåligt det är att ge laxerande då levern redan är påverkad. Skriver samtidigt som jag går nu så blir kanske lite hackigt.

Hur reagerar levern på laxerande medel? Förstorad lever kan det bero på att man fått i sig gift? Även om blodprovet för övrigt såg ok ut?

Det finns hur många gifter som helst, massor av laxermedel och ett stort antal olika blodprover för levern.
Alldeles för lite information alltså.

Övervikt och mycket fett i maten kan väl förstora levern utan att det syns på vanligt lättare blodprov?

Vad är det för laxermedel du har hemma? Har du läst vad det står på fass om just det medlet? Annars brukar det ju fungera med katrinplommon eller vanliga plommon om du kan få tag på det. Att massera kan också hjälpa och att röra på sig men det är nog mest förebyggande med rörelse om jag har fattat det hela rätt? Sex kan fungera men det kanske du varken har tillgång till eller är så sugen på?
Häromdagen hörde jag en som sa att ickerökare kan få igång magen av rökning så det kanske är värt att testa?

Jag har inget laxermedel hemma. Det är min hund som har problem, såg att jag råkat posta på senior och inte på hundforumet :crazy:. I vilket fall så kom det en putteputte liten korv och han får krysta så jävulusiskt. Men bra iaf att det kom ngt! Ska höra med vet imorgon ang detta med laxermedel. Provat att ge lite olja, bara en tsk idag och det kanske var det som satte sprätt nu då? Han ska bara hemmåt hela tiden och jag får tvinga honom att gå och vatten dricker han inte utan jag får ge oralt. Men hellre det än dropp.

Tänkte att det var någon som kanske viste hur laxermedel har för inverkan på då ffa levern här.

Och jo röntgen å ultraljud har gjorts oxå.

Microlax påverkar inte levern, ej heller flytande paraffin, det tas inte upp av kroppen öht, dock smörjer det tarmarna så det blir lättare att bajsa.

Tack för svaret! Jag fick rådgivning att testa microlax då ingen leverpåverkan (som man vet) har hittats vid användning av det. Skulle hellre ta det än paraffinoljan tydligen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 074
Senast: Niyama
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka