Lever rövare i transporten...

L

Lisaaa__

:dHej!

Har en häst som vi vart till kliniken ett antal ggr nu på sistonde pga hälta. Han har alltid varit snäll att köra och lasta. Men efter 2.dra gången vi varit där började han att slå inne i transporten, mellanväggen (sitter ganska dåligt) den stod på sne, mattan hade han fått till att rulla i hop som "bullar". Han är fortfarande lika lättlastad. Han har alltid stått still när vi ska till tävlingar/träningar de är nu på sistonde när vi ska åka till kliniken som han härjar där bak. Vet han vad som väntar? Han har blivit drågad varje gång vi varit till kliniken ngt med det att göra att han vet att han kmr bli borta i huvudet. Har alltid väntat tills han piggnat till innan vi lastat in honom för hemfärd. Någon som vet vad som är felet? Han har även hö att äta inne i transporten...

Tack för svar :d

Sv: Lever rövare i transporten...

Det låter ju inget kul, kan du åka o göra nåt kul med honom innan du ska till kliniken nästa gång? Jag tog min buse till löshoppning o sen förknippade han transporten med roliga saker. Lycka till!
/ Christina

Tidigt i höstas började mitt sto leva rövare i transporten,innan dess har jag inte märkt av henne.Men vi ett besök på klinik pga hälta visade det sig att min häst hade riktigt ont sitt v knä bak,blev op.Och nu när jag kör henne står hon riktigt stilla igen,jag tror hon hade så ont,därav ville/kunde hon inte stå helt stilla.
Inte för att detta är så mkt till hjälp för dej,men alltid ngt att tänka på,din häst kanske också mera ont just nu,har han stått stilla förr?.

kl

Min häst var alltid snäll att köra, men helt plötsligt började hon också leva fan där bak. Då fick hon åka brett och då har hon återgått till att vara snäll igen.
Kan vara värt att prova.

Lycka till!

Man får väl förutsätta att ni kör lugnt och försiktigt så att det inte är därför hästen lever om. ;) :crazy:

/M

Självklart kör vi lugnt. Ja hon har stått blix stilla varje gång förut.

Ont tror jag inte hon har för hon blev friskförklarad senaste vändan vi var ut och då var hon värre än någonsin.

Tack för era tipis, gärna fler :)

För det inte kul och ut å åka med han just nu...

Så där gjorde min ena häst förut.
hon har alltid varit lätt att åka med, men för några år sedan så blev hon halt och vi åkte till veerinären var 3 vecka, därimellan stod hon bara i hagen.
då blev hon jättekrånglig att lasta och stod inte stilla, och kastade sig ut.
Nu när hon är friskförklarad och igång med träningen igen och vi åker till ridhuset 1-2 dagar/vecka är hon lika lättlastad och snäll igen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej!Jag har ett halvblods sto nu strax 8 år gammal, hon har kommit lite åt sidan i sin utbildning pga familjelivet... Hon var som ung...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: Bus
·
Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 596
Senast: axel
·
Hästvård Har ett äldre halvblod, 22 år. Under de fem åren jag haft honom ådragit sig kronisk lymfangit vä bak efter rasp för tre år sedan och...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 409
Senast: Kalle_
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 419
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve