Lettiskt Halvblod

Ketrawzc

Trådstartare
Har ett halvblod från Lettland, och nu försöker jag hitta lite information om hennes föräldrar. Har såklart Googlat och sökt här på buke, men hittar ingenting .. Någon här kanske har någon erfarenhet utav Lettiska stamtavlor?

Hon är e. Gaučo u. Alondra

Fullständig stam http://www.allbreedpedigree.com/gerda81

:bump:

Sv: Lettiskt Halvblod

Hej
har oxå ett lettiskt halvblod som jag försöker forska lite på. Om du har facebook kan du titta in på Lettiska halvblodets vänsida, där finns det folk välinsatta i avel och så finns det bilder och info om flera hingtsar i fotoalbumet.

Sedan kan du även testa www.LSZAA.lv Fick denna som tips av en lettisk tjej som jag jobbat med. Är på lettiska ( men det finns ju google-translate :D ) men hon sa att de skulle försöka få vissa sidor på engelska. detta är någon form av lettisk avelsförening .... inte riktigt på det klara med det än :angel: Om jag försod det hela rätt så kunde man maila och fråga oxå

Vet att det här inte har så mycket med ts fråga att göra, men jag var bara tvungen att fråga:laugh::

Saule, varifrån har du fått ditt användarnamn?

Jag hade själv ett lettiskt halvblod som jag importerade från Estland -92 som var u. ett sto som hette Saule, har du en släkting eller är det en ren slump?

Sen undrar jag också om era hästar har lika vackra reg.bevis som jag fick med mitt sto? Rött för eng.fbl och grönt för hannoveranare, eller minns jag fel?

Knapplån. Tack för informationen, ska genast kolla!

Curbitz: Jag har då inte fått något konstigt registreringsbevis =)

Jag har jobbat i ett försäljningstall som tar in mkt lettiska hästar och där träffade jag ett litet skäcksto som hette saule (sol på svenska) fastnade för namnet även ifall min "lett" heter Mistika :angel:

Nej min har ett lettiskt pass inga speciela färgkombinationer i det ;)

Hennes stam
http://www.allbreedpedigree.com/mistika

Jag hade själv ett lettiskt halvblod som jag importerade från Estland -92 som var u. ett sto som hette Saule, har du en släkting eller är det en ren slump?

Sen undrar jag också om era hästar har lika vackra reg.bevis som jag fick med mitt sto? Rött för eng.fbl och grönt för hannoveranare, eller minns jag fel?

Grönt står för arabiskt fullblod.
Jag har en trakehner importerad från Estland -91 och han har också ett sånt fint reg bevis.

Din hästs farfars morfar är min hästs farfar! Gatarts.
Underbart namn din häst har föresten, min heter Gerda xO

Ketrawzc: Men Gerda är ju ändå ok:laugh:, mitt sto hette Sakta, gissa hur mycket skratt det lockade fram när hon var ute och tävlade:D?!

Trinity_: Kan grönt vara fullblod överhuvudtaget? Jag vet att Sakta hade ett led i grönt men det fanns inga araber i hennes stamtavla... Har inte papperen här så att jag kan kolla. Sakta var efter en hingst som hette Sport och undan Saule som var efter De Forz (reservation för stavningen eftersom hennes papper är på ryska, med ryska bokstäver)

Stavas De Forge på blup.se;)

är väldigt intresserad av stammar från forna öststater, men just de lettiska kan jag inte mycket om så jag försöker kolla upp alla hästar ni nämner.

Knapplån

Jag var in på www.LSZAA.lv som Saule tipsade om, och hittade ganska mycket bra information, även om det blev svårt med namn eftersom Google Translate översatte dem också. Som tur är kan man ju kolla meningen på Lettiska också. Bla. att Gerdas pappa Gaučo var 172, hans poäng fanns också och fann även några avkommor, dock inte min Gerda. Självklart var han en av de få hingstar som inte hade någon bild :(

Curbitz: Haha, jo det kan jag förstå! :D Gerda uttalas ju som det stavas, men hon kallas ju för "JÄRDA" och folk undrar ju om jag skämtar med dem. Så Gäddan är väl det namn som används mest på min prinsessa! :)

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Jag är medryttare på ett svenskt varmblod som heter Faskad, E: Hubertus U: Ömigritte. Jag har sökt mycket på nätet och försökt...
Svar
2
· Visningar
1 529
Senast: Marty
·
F
Kropp & Själ Jag är ingen talare, men... (pun intended) Jag behöver prata. Generellt är jag lättpratad först efter en flaska vin i kroppen, men jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 636
Senast: Fruentimber
·
Gnägg Hej, Ska åka och se på ett lettiskt halvblod (sport horse) och förhoppningsvis blir det att köpa valacken. Försökte söka information om...
2
Svar
20
· Visningar
2 837
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka