Lettiska hingstar

polly p

Trådstartare
Hej!
Undrar om någon vet något om min hästs möderne där morfar heter Zeb Element (efter Eminent Dragon) uppfödd i Sverige vad jag förstått.
Samt hingstarna Vintas och Homeros.

Lite hur dom såg ut och användningsområde mm.
 

Å tack snälla @Görel ! Ja det var Homeras jag tänkte på.
Får inte upp den sista länken dock..

Vet du om det var mest förvärvning som hopp eller dressyr?
Har för mig inte så stor betydelse men kul att veta och har svårt att hitta information.

Pappan till min är Diero lux Z så hopp men antar att morfar är både och?
 
Å tack snälla @Görel ! Ja det var Homeras jag tänkte på.
Får inte upp den sista länken dock..

Vet du om det var mest förvärvning som hopp eller dressyr?
Har för mig inte så stor betydelse men kul att veta och har svårt att hitta information.

Pappan till min är Diero lux Z så hopp men antar att morfar är både och?

Du måste kanske ha en inloggning till sista länken.

På den tiden var hästar inte så indelade i hopp och dressyr. Eminent var placerad i svår hoppning medan hans pappa Emir var det i svår dressyr. Han var halvbror med Flamingo som tog OS brons i lagdressyr. Farfar Gaspari deltog i OS i dressyr två gånger och vann SM i dressyr. Emirs helbror Imperator var med i OS i hoppning.
Dragon lämnade många bra hopphästar och var även han en son till Gaspari. Hans morfar Lansiär gav svårklssshästar i alla tre disciplinerna.

Att lägga en hopphingst på ett sto med den pappan är verkligen inte fel! Särskilt inte den hingsten som det också finns en del gång i.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 036
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: skiesabove
·
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Efwa
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 763
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp