Let's do this!

Sv: Let's do this!

kl

Nu har jag fått hem min svarta skjorta, och den är jättefin! Men... svart :p
Har som sagt tänkt att pimpa den lite, men vet inte riktigt hur det ska gå till. Funderar på om man kan sy på band för att få lite liv och mönster i den, samt strass (som jag har galet svårt för att hitta, skulle helst vilja ha en fysiks butik så man ser hur de ser ut och inte behöva beställa på internet. )

Så... lägger in bilder på processen om det nu blir någon ;)

Visst finns det såna färdiga strassmönster som man stryker (?) på direkt så man inte behöver sitta och pilla varje bling en och en? Något sådant kanske vore lite lättare

Ja det finns det, tror det finns på tex panduro annars finns det på online butiker :) Annars kan du ju göra det själv om du vill ha eget mönster med att limma (med ett svagt lim) på det på ett smörpapper och sen stryka på det.

Jag funderar bara på hur bra sådant håller? Känns som att strasset kommer ramla av bara man pillar lite på det...

Vilken rolig tråd! Ser fram emot att se era skapelser sen.

Man kanske ska plocka fram symaskinen igen. Jag har ju en mor som sytt bröllopsklänningar en gång
i tiden och hon har lärt mig några knep. När jag väl bestämt vilka färger jag vill ha, så kanske man ska
tillverka lite tävlingskläder själv. :d

Ja det där med färger är ju så himla svårt! Speciellt med Fux... Är van vid en bay/blue roan häst som klär i precis allt och nu är det fuxens tur att hitta en "tävlingsfärg" men det finns ju inget som passar till fux! Det enda är möjligtvis grönt men det har mamma till båda sina fuxar så det är inte så aktuellt... Har ni några tips? Annars får vi väll köra på gamla goa svart!

Och Elanor du får ta en provbit och stryka på dem på, är nog olika mellan olika märken. Annars om man verkligen vill ha strass så får man väll ta superlim och limma fast dem en och en, då håller de nog, frågan är bara om det är värt det ;)

Jag har också en fux, visserligen en med mycket vita tecken och vit man och svans.
Det är svårt, Funderar på att klä henne i turkost. :idea:

Jag har ju knallgula, limegröna och turkosa lindor på henne, och det passar bra. Men
man vill ju inte ha det för skrikigt heller.

*kl*

Haha
Jag har ju sytt mig en fantastisk svanspåse nu.. Är inte den snabbaste i skogen :angel:

Tadaaaa

img_1239_195978739.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 987
Senast: fejko
·
Utrustning vet att det funnits fler liknande trådar, men hittar dom inte nu, och vad jag minns var det mest täcken o sånt som syddes i dom...
Svar
1
· Visningar
1 397
Senast: lizan
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 834
Senast: Luff
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 979
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar