Letar också sele...

B

Blicken

...så därför är jag nyfiken på vad ni här har för sele.
Har tänkt mig en gigg/maraton-sele. (En till ädel c-ponny och en till stor häst halvblod.)

Så vad har ni för märke, + och -, pris. Gärna bild också.

Sv: Letar också sele...

Jag har en willab maratonsele. Skulle hellre vilja ha en av finare märke, men den här fungerar bra som alternativ. Det finns liknande selar i samma prisklass men jag tycker den här är bättre i lädret. Jag köpte min för några år sen nu men jag tror priset ligger runt 8000-10 000.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/RSCN1038.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Det är exakt en Imperial Harness sele från Holland, Trodde Willab sydde själv.
finns hos Selar.se för 7000 med huvudlag o antiglidtömmar.

En sån har jag. Maraton modell oxå.

/j

Ett tips är att se till att du har snabbkoppling på däckeln! equilex.se, hööks, börjes, tärnsjö, equus-driving.se bland annat kan du kolla... Vet inte nåt speciellt om varje sele. Vad ska du använda den till? Hur ofta? Hur mycket kan/vill du lägga ut? Kolla begagnade också!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 452
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar