Letar efter en arab

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bumbi_608
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 185
B

bumbi_608

Som ska vara godkänd kommer dock ej ihog vad han heter o jag har tappat bort alla papper jag fick av äg då jag skulle betäcka mitt förra sto.
han var skimmel o fanns runt gamleby/ankarsrum i småland.
hade starter i galopp mm
vet ni om någon hingst därrunt om eller andra skimmlar som man kan betäcka med i år.

Sv: Letar efter en arab

Eldorado stod där när han var i livet, men han dog ju 2003. Däremot finns hans son Elcatero där (dock brun, men färgen borde väl inte spela någon roll).

jo jag kollade just på honom men vet inte riktigt om en arab kommer bli bra till min tjej (vbl), vill ha ut en lite större häst.
o bara att det är en hingst med ett bra psyke. har kollat lite på hbl men det finns ju miljoner att välja på. men ja ska ju bara ha den som hobby häst

elcatero själv är ju 155 och de jag har pratat med säger att han har lämnat större än sig själv oxå!

Det finns en skimmel som heter Ba-Ba men jag tror den står på öland.Finns en stor skimmel i vetlanda. Gazz. Själv bor jag i V-götaland så jag hAr inte så mycket koll neråt.

I Gamleby finns Elcatero som nämts innan, sen har du en annan skimmel arab hingst utanför Norrköping som heter Gomir

Eldorado stod där när han var i livet, men han dog ju 2003. Däremot finns hans son Elcatero där (dock brun, men färgen borde väl inte spela någon roll).

Färgen spelar visst roll, annars skulle hon väl inte letat efter just en skimmel?!?

Färgen spelar inte någon roll när det gäller hästen och dess användning. Det är väl bättre att leta efter en hingst vars egenskaper kompletterar stoet, än att välja en utifrån att den har en "häftig" färg?

Visst att en häftig färg alltid är roligt men hingten ska ju passa med stoet vill få en bra häst med ett bra psyke då stoet har det

Gomir är en arabhingst, skimmel, som finns i dina trakter. Ger enbart skimmlar.
// Linda

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 415
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 676
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 452
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka