Sv: Less på att stå uppstallad - måste byta stall igen!
Att stå inackorderad är helvetet på jorden. Helt uppriktigt är det en tungt vägande anledning till att vi inte har häst längre.
Magkänslan är nr 1. Känns det inte bra, blir det inte bättre. Tyvärr verkar hästmänniskor vara av en rörig sort, där det ständigt blir intriger och någon parodi på "Lånarna". Det räcker med ett rötägg så blir hela stallmiljön katastrof.
Fodertjuvar och den som lånar utrustning för att inte återlämna kan få mig att se rött. Fullständigt.
Håller fullt med, detta är en anledning till varför jag inte låna ut saker längre.
Inte ens till min bästa vän tyvärr.
Detta är för att folk inte har skött sig när de lånat tidigare av mig. De har lånat och saken har gått sönder och man får tillbaks en trasig sak.
När man påpekar detta och vill ha de lagat försvinner personerna och undviker en.
Folk har lånat bil och kört upp tanken och man får börja med att betala några 100 lappar för att tanka upp bilen igen
Man har lånat ut klippmaskiner till samma person flera ggr och när skären blir dåliga påpekar personen de och vill att man ska åka iväg och slipa skären åt henne(!).
man har lånat ut hästsläpet och fått tillbaks ett med hästskit i och en massa höspill på golvet.
Så jag fick nog en dag och sa det att från och med nu lånar jag inte ut saker inte nått så ingen behöver fråga om man får låna något av mig för svaret kommer alltid bli detsamma..
NEJ!
Folk är inte lite fräcka ibland, om man tex köper en H2O vattensäck för att fylla på med vatten så skiner andra i stallet upp.
Åhh vad bra då kan vi fylla på vatten vi med, folk tar lixsom förgivet att de självklart ska få låna saker.
När folk frågar om de får låna nått idag svarar jag bara.
Tyvärr lånar jag inte ut saker längre och detta är för andra tidigare inte har skött sig och då får andra som sköter sig drabbas